van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zaterdag 22 augustus 2009

ev'rybody nose google nose

Wat ooit begon als een knappe zoekmachine die 100% van het www wou dekken, we hebben het over Google, heeft nu als doel alle informatie ter wereld bij een bedrijf, Google genaamd, onder te brengen. Is dat zo gevaarlijk? Als Google een non profit onafhankelijke vereniging was die louter een soort van kennisdata zou aanleggen niet, nee. Een kennisdata die vervolgens ook de privacy van haar gebruikers zou beschermen. Dan niet, nee. Maar we weten allemaal dat Google verre van een non profit organisatie is (kijk maar naar de advertenties op YouTube die er voorheen niet waren) en in het verleden heeft ze al gebruikersgegevens doorgespeeld aan de Amerikaanse overheid, bedrijven.
Wat totaal tegen mijn principe indruist is dat Google je private e-mails doorneemt op Gmail, met het oog op het gebruikersgemak. Sorry, niemand buiten ik en mijn contactpersoon hoeft mijn e-mail door te nemen, daarvoor wil ik het gebruikersgemak gerust laten. Momenteel zie ik in Google nog niet echt een gevaar omdat ik zo weinig mogelijk gegevens aan hen probeer vrij te geven want nu kunnen we nog kiezen in hoeverre mate we Google in onze huiskamer binnenlaten. Maar als Google straks het monopolie heeft op alle internetdiensten hebben we misschien geen keuze dan onze persoonlijke gegevens te grabbel te gooien. In de hoop dan maar dat ze veilig zijn. Bij Google.


Geen opmerkingen: