van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


vrijdag 27 augustus 2010

nog meer Kinderen voor Kinderen vandaag

En omdat ik, als het nu eenmaal over die leuke kinderen gaat, heel enthousiast word, doe ik nog een postje over hen. Ik had al eens m'n drie favoriete KvK-nummers gepost, nl. in volgorde: Als De Lichtjes Doven, Mode en Onderweg (ga ik niet meer posten want dat heb ik reeds gedaan). Laat ik nu maar meteen verder gaan tot een top 16 van de eerste 11 platen. Ik ben toch al een tijdje bezig met allerlei tops zoveel dus kan ik gerust maar doorgaan.

1. Als De Lichtjes Doven (plaat 5): tekst, muziek, zang: ontroerend. Tekst is van Willem Wilmink, een grootse dichter.

2. Mode (plaat 4): je voelt dat hiphop nog in z'n kinderschoenen stond begin jaren '80. Net daarom vind ik dit nummer zo leuk.

3. Onderweg (plaat 11): Herman Van Veen die meedoet. Het liedje waarin alle liedjes van de plaat samenkomen. Verder niks aan toe te voegen.

4. De Lek (plaat 7): een bijzonder droevig lied over een klein jongetje wiens vader aan longkanker sterft. "Want m'n vader rookte altijd zware shag."

5. Kom Je Strakjes Bij Me Spelen (plaat 1): ook niet bepaald vrolijk, over een meisje dat geen broertjes, geen zusjes, geen vriendjes heeft, maar wel allerschattigst.


6. Ha Ha Ha Je Vader (plaat 3): kinderen die gepest worden om het beroep van hun vader. Ivo De Wijs, de cabaretier, maakte hier toch een vrolijke song over.

7. Mijn Broertje (plaat 3): over een broer die mongool is. Gevoelig maar niet zielig en heel knappe tekst.

8. Sluit Je Aan (plaat 5): de anti-vlees brigade, Kinderen voor Kinderen gaat vegetarisch. "Bah, worst!"

9. Als Niemand Kijkt (plaat 11): gaat erover dat iedereen alles kan als niemand toekijkt. Is ook zo.


10. Herbergier Gerstebier (plaat 5): over dat iedereen van Limburg tot Noord-Holland gewoon Nederlands praat. Let's not fight, let's talk Dutch.


11. Vakantie Met De Tent (plaat 7): kamperen, het is niet iedereen gegeven.

12. Een Been Op De Stoep (plaat 8): over bijgeloof en dwangneuroses. Twee keer checken, tegels tellen. Jaja. Schattige song over een irritante neurose.

13. Kramp (plaat 6): over een meisje dat niet graag naar school gaat. Ik denk dat iedereen dit, al was het maar voor een volle minuut, ooit heeft meegemaakt in z'n lagere schooltijd. Dit meisje gaat spijbelen.

14. Iedereen Gaat Voor Zijn Beurt (plaat 4): protestlied over dat als je jong bent, iedereen wil voorkruipen in de winkel. Bij de slager, bij de bakker.

15. Jongen Op Ballet (plaat 3): een jongen op ballet, da's niet stoer.


16. Make Up (plaat 7): toen ik zeven was werd dit nummer altijd en door alle meiden geplaybackt.



2 opmerkingen:

Valerie zei

Serieus Stefanie, hier krijgde op den duur toch koppijn van?! :-o

katie morosky zei

Dat je van alle Studio 100 producten hoofdpijn krijgt. Tuurlijk. Maar niet van Kinderen Voor Kinderen. Zowat een van de beste jeudgprogramma's die Nederland heeft voorgebracht.