van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


woensdag 9 februari 2011

Vijf Daft Punks

Daft Punk is ook zo'n band die ik steengoed mag vinden en waar ik haast nog geen enkele keer over heb geschreven. Af en toe en eerder vaak ben ik verslaafd aan hen: als ik naar Daft Punk begin te luisteren blijft die muziek vervolgens maandenlang opstaan. D'r is gewoon een klik. Tussen Daft Punk en mij. En het zijn wunderkindjes: ze ontketenden een hele revolutie los in de jaren '90 toen ze house met disco gingen mengen, het genre dat we nu Franse House noemen. Zij vonden dat uit. En ongeveer 10 jaar later merkte je dat het genre nòg steeds populair was, niet in de laatste plaats dankzij Justice die met D.A.N.C.E. een van de beste nummers van de noughties afleverden. Maar nu dus de onmisbare Daft Punk. Ze kwamen trouwens op die naam nadat een recensent hen als daft punk beschreef, waardeloze punk. Waarschijnlijk speelden ze toen ook punk en vooral waardeloos, iets wat Radiohead ook overkwam in hun beginperiode. En beide groepen werden nadien even briljant en vernieuwend genoemd. Om maar te schrijven dat je van niks naar iets kan komen.

Vijf postjes omdat het moet:







2 opmerkingen:

LUC zei

Awel Stephanie , da's nu eens muziek van nu dat Ollie verzot op is!

katie morosky zei

En velen met jou! :-)