van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


maandag 14 februari 2011

strips, een kleine markt en ik vraag me af waarom

Het gaat dus over strips. Een tijdlang heb ik in de illusie geleefd dat het stripgenre populair werd en mensen ook graphic novels gingen lezen. Nou, heb ik dat even verkeerd ingeschat. Als er vijf procent van de bevolking, op kinderen na, regelmatig een strip vastneemt dan zal dat al veel zijn. En de graphic novels vertegenwoordigen daarbinnen nog es een klein segment. Niemand leest ze dus. Buiten ik en een paar vrienden, kenissen.
Manga's zijn ook niet echt populair te noemen alhoewel ik even heb gedacht dat iedereen ze plots ging lezen. Wat is dat toch eigenlijk? Waarom wordt de stripwereld zo schromelijk over het hoofd gezien? Is het omdat strips tot de kinderwereld behoren en volwassenen het dan 'vreemd' vinden om nog met zo'n blad gezien te worden of is het gewoon obscuur? Anyway, hoe meer ik er lees hoe groter die passie wordt. Maar we blijven kritisch.



Geen opmerkingen: