van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


maandag 21 februari 2011

reality shows

Oh oh Gerso is een hit op de televisie en ik kijk niet naar Oh Oh en whatever omdat ik een seizoen van The Jersey Shore heb uitgezien. Net hetzelfde. The Jersey Shore was zo plat als wat (echtig waar) maar je kon er nog iets van leren: namelijk het verschijnsel van de Guido. Een Italiaanse Johnny uit de East Coast, en hij heeft een vrouwelijke tegenhanger. Als ik erover ga uitwijden wordt m'n post alweer te lang. Gerso gaat over Hagenezen, mensen uit Den Haag die prat gaan op hun non kennis. Werkelijk. Je hebt ook Hagenaars uit Den Haag die een pretensieus soort Nederlands praten. Maar we gaan het niet over taalvariatie hebben.
Uit nieuwsgierigheid heb ik een aflevering van de Oh gezien en zag dat het niet anders was dan The Jersey Shore. Ik heb een dubbele houding tegenover zulke shows: ik hou van reality tv omdat je, het kleinste wezen van de mens kan bekijken, je net iets beter kan voelen dan zij op het scherm. Is echt wel lachen. Maar anderzijds: sommige mensen willen persé op dat scherm of in bladen verschijnen en doen er alles voor. En beseffen niet eens dat de rest van België en Nederland hen uitlacht. Daarom ben ik ook wel tegen zulke soort shows omdat het niet anders is dan uitbuiterij.
Maar ik kijk, hoor. Naar bijna elke nieuwe sensatieshow. Want in weze gaat het om Brood en Spelen: Panem et Circem. U weet het en de Romeinen wisten het ook: panem et circem. Trekt volle zalen.

Geen opmerkingen: