van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


vrijdag 10 december 2021

Madonna en de krampachtige jeugd

 


Dit gaat niet over ageism, alsjeblieft, van mij mag Madonna gerust rondlopen in microrokken, krols haar kont tonen bij Jimmy Fallon voor een miljoenenpubliek maar het begint, ook voor mij, onderhand een beetje te veel ‘kijk mij nog sexy zijn’ te worden. En dit schrijf ik als Madonna fan die op ieder van haar concerten  in België stond te juichen waaronder twee keer in de Golden Circle. Noem me gerust een fan dus. 
Je hoeft geen Madonnakenner te zijn om te weten dat ze voor provocatie gaat. No brainer (deels image, deels mediazet, deels vanuit een dieper gedachtengoed). In het verleden weekte ze zelfs tot in het Vaticaan discussies los. Sommige schandaalprojecten van haar bleken hun tijd ver vooruit te zijn, alleszins het was iéts, het had inhoud en ze zag er steeds met of zonder kleren stijlvol uit. 
Sinds eind vorig jaar zie je haar voornamelijk in ultragephotoshopte foto’s, een lichaam bewerkt door te veel plastische chirurgie en amper gehuld in smaakloze outfits. Dit kan je moeilijk als een vooruitgang bestempelen. Waar is die smaakvolle dame gebleven die in de jaren ‘90 opdook in een Gucci outfit van wonderkind Tom Ford? Of gewaagder: die met Gaultier op de catwalk liep? Het was bloot, gewaagd en stijlvol. 

Geloof me vrij: « Kleed je naar je leeftijd. », staat ver van mijn principes af. Wel wordt het ongemakkelijk als het lijkt alsof je krampachtig iets wilt bewijzen. Kijk alleen maar al naar onderstaande foto: Madonna en dochter. Moet dit? Echt? 



En stiekem is elke reden goed om toch maar Like A Prayer te posten. Een van m’n favoriete live concert momenten na zoveel Prince momenten. Na negen jaar nog steeds tranen en kippenvel. 



Geen opmerkingen: