van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zondag 31 oktober 2021

vooroordelen


 Ik ben zogenaamd de bourgeois meid, de chiquétrut. Denk es effe na: in mijn jeugd deden we bepaalde zaken die bourgeois lijken maar: welk kind kiest daarvoor? Al vind ik die ervaringen écht leuk. 
De eerste keer toen ik besefte als een verwend snotjoenk beschouwd te worden was op atletiek in Aartselaar. Zat op de Dams en ging sporten in Oilily. Uitgelachen worden. Het werd nog erger wanneer ik Franstalige joodse meiden meenam, had dan helemaal afgedaan. Dit gaat niet over joods zijn. Het was het Frans dat niet kon. 
De trut van de Jan Van Rijswijcklaan. 
Op het unief werd het beter. Mijn ex kon soms kwaad worden als ik over m’n jeugd vertelde, verder: ça va. Buiten mijn ex verweet bijna niemand me meer een bourgeois trut te zijn. Langzaam werd ik ook linkser. Linkser worden, dat heeft een ex me geleerd tijdens nachtenlange discussies. 
Mijn eerste job als leerkracht: alweer werd ik die trutsel want ik droeg een Delvaux tas. Denk es effe na: ik had die tas gekregen van m’n moeder die al zo oud was. Ik draag hem nog steeds. « Nen dikke Fuck You », zeg ik nu. Ik draag die tas graag, van alle tassen is het diegene die het langste meegaat. Andere tassen gingen stuk, die Delvaux tas kocht m’n moeder eind jaren ‘80 en ik kreeg hem als studentje. 
Een bourgeois trutje. Ik zeg nee. Sommige dingen zijn wel duur, ik kocht ze altijd op mijn manier: outlet, tweedehands. Bepaalde zaken gekregen. Op mijn manier. iPhones. Als er iemand denkt dat ik meer dan 1000 euro besteedt aan een gsm??? De duurste gsm-aankoop was 450 euro, of misschien 350 euro. Daarna niet meer dan 300 euro. 
Twee ECHTE decadente dingen gedaan: een etentje in Tokio van om en bij de 100 euro, voor m’n 40e verjaardag ook zoiets betaald, iets meer dan 200 euro voor twee personen. 
Een ex vindt het verschrikkelijk als ik vertel over een safarireis: « decadente trut » Denk es na, ik ga geen 1500 euro betalen voor een driedaagse safari. Het was 750 euro voor vier dagen: vervoer, safariticket, eten, drank (exclusief alcohol. Hihi: ik werd getrakteerd, ook weer een verhaal) en overnachting. Fooi niet meegerekend. Ik kan dit niet decadent noemen. 

Op dit moment ben ik platzak. Platzak met leuke herinneringen. Noem mij alsjeblieft geen bourgeoiskind van de Dams. Leuke warme herinneringen aan die school. 









Geen opmerkingen: