van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zondag 23 januari 2011

lawaai is no

Pfwoe.
Zelfs mijn luidspreker is gesprongen van m'n tafel, zo'n onderwerp! Maar ik wil het er wél over hebben. Geluid. Bij concerten en meer.
Ik steun minister Schauvliege, totaal: het gaat over het feit dat geluid op concerten moet gereduceerd worden tot 100 decibel en ik ben totaal voor haar standpunt. De tegenstanders komen voornamelijk met non-argumenten aan waarvan enkel 'and what about the drummer die z'n geluid niet zachter kan zetten' een valabel argument is. Ja, weet ik ook ni, hoor en dat blijft moeilijk als je een instrument hebt dat zulke decibels blijft produceren. Moeilijk.
Maar hoe lastig het ook mag zijn: liever een drummer die zachter speelt dan een concertganger met schade aan 't gehoor. Een vriendin van me heeft ooit verteld dat ze gehoorschade heeft geleden en ze kan nooit met ons iets gaan drinken in een café. En da's nog het minste.
Gehoorschade lijden is echt geen pretje en ik vind het voos dat mensen zoals de man van Werchter (naam effe kwijt en geen zin om het op te zoeken) doen alsof het allemaal niet zo belangrijk is. Als je gehoorschade lijdt krijg je titinnitus en hyperacusis wat echt niet leuk is. Echt niet. En wordt uitgelegd in deze afscheidsbrief . Dus ja. Geen voorstander voor lawaai. Alhoewel ik ook Metallica ook ok vind.



Geen opmerkingen: