van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


vrijdag 14 januari 2011

de apenjaren van Véronique De Kock

Ontzettend leuk dit: de Apenjaren van Veronique De Kock waarin ze ondermeer vertelt over haar jaren op de Dames, de school waar ik ook naartoe ging en waar zij een paar klassen hoger zat. Enorm herkenbaar: de verplichte Millet (ik heb jàààren met die Michelinvest gelopen, eerst een matte daarna een blinkende. En je moest die kopen in Dujardin, toenertijd een kinderwinkel in de Huidevetterstraat), iedereen die tenniste of op een manège zat, het Frans, de rokken die korter werden gemaakt, de balletlessen helemaal boven op school en de prachtige tuin. Op een gegeven moment praatten ze ook over hoe sportief ze wel was en ik kan me nog herinneren dat ze vaak trefbal speelde in de lagere school en daar behoorlijk goed in was.
Wat verder: de toenmalige directeur, meneer Swinnen, zit in de uitzending! En hij vertelde over een diner op het lentefeest van de jezuïeten (Onze Lieve Vrouwecollege), echt typisch. En de mededeling voor de hele school dat ze tot Miss België werd gekroond (toen was ik zelf al van school veranderd maar de mededeling dat ze Miss Vlaanderen werd heb ik wel nog meegemaakt. En wij allemaal: "Wie is Veronique De Kock?" en haar vervolgens maandenlang aanstaren. Maar eigenlijk had ik wel een vermoeden dat zij het was omdat ze me, zelfs al in de lagere school, opviel omdat ze toen ook al zo ontzettend mooi was).
Verder: café Alma, de Non Stop, de algemene schrik voor meneer Michaux (leraar Latijn en de schrik der leerkrachten), een van haar vriendinnen, Muriel, ook van de Dames zit in de uitzending en haar kende ik heel goed: zij zat bij mij ook in de scouts en op de tram, echt grappig om haar nu te horen. Toch bijzonder dat een groot deel van je jeugd ongeveer hetzelfde is als dat van zo'n dame als Véronique De Kock. linkje: de Apenjaren met Véronique De Kock.



1 opmerking:

Unknown zei

Wonderful post! ;D
HI! my name's martina and I come from Italy.
I'd like you visit my blog and if you want...follow me! I wait you and your tips! ;D
kiss kiss
marti