van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


maandag 3 januari 2011

it girl game!

Facebook en spelletjes. Ik heb me nooit echt ingelaten met allerhande spelen aldaar, ooit bouwde ik er mijn eigen stad en gequizzt heb ik ook gretig in de hoop anderen met mijn filmkennis te verslaan (ahum) maar verder dan wat quizzen en virtuele steden bouwen ging het niet. Op facebook is het zoals met andere trends, iedereen moet eraan en dan ni meer: iedereen quizzt, iedereen doet psychologische zelftestjes, iedereen zit op Farmville (je eigen virtuele boerderij bouwen) en daarna pokert iedereen. En je krijgt honderden verzoeken om mee te doen, om een koe te schenken.
Eigenlijk heb ik nooit echt begrepen waarom mensen zich met zulke virtuele toestanden inlaten en dat komt omdat er tot nu toe nog geen spelletje speciaal voor mij op maat gemaakt werd. Tot nu toe want It Girl is where it's at. We're talkin ' It Girl! Toegeven, eigenlijk is het een vreselijk oppervlakkig spel. Type Paris Hilton en dus echt waar. Kort uitgelegd: je moet zoveel mogelijk kleren bij elkaar shoppen, zoveel mogelijk geld verdienen en dat doe je door te shoppen (ja, echt dus: als je het juiste stuk vindt kan je 60 dollar winnen) en anderen te overtroeven met je outfits op parties. Dat heet een showdown: ik showdown Paris Hilton met m'n fancy closet. Heel belangrijk in de wereld van It Girl. Er zijn verschillende levels: New York (Union Square, 5th Avenue) Paris, London, LA en meer maar zoals het met al die spelletjes op facebook gaat: je moet mensen kennen die mee willen doen om te winnen en da's vrij zwak van de makers. Een vrouw van zeventig maakt dus geen kans tegen een schoolgaande tiener die een bijbaan heeft in een kledingszaak. Zwak hoor, facebook.



Geen opmerkingen: