van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


woensdag 26 januari 2011

basta en nog es basta!

Al kijk ik nauwelijks nog televisie, om een programma als Basta kan ik alleen maar juichen. Yeah! Basta pakt onfrisse ( en/of corrupte) bedrijven aan en toont ze op de openbare televisie. Voor heel Vlaanderen to see. De belspelletjes kregen de volle laag en nu dus ook Sabam, onze Vlaamse vereniging ter bescherming van de auteursrechten. Auteursrechten moeten inderdaad beschermd blijven maar Sabam speelt het wel heel vuil, zelfs potsierlijk: als je een privéfeestje of verjaardagsfeestje geeft onder vrienden moet je dus betalen. En hoé: uiterlijk tien dagen op voorhand moet je een aanvraag indienen en als je wat later bent, wel, dan mag je je aan een boete verwachten. Je moet dus geld betalen om de muziek die je zelf gekocht hebt af te spelen op je eigen verjaardagsfeestje. Weet je. Weet je. Daar zijn gewoon geen woorden voor. En vergeet het maar al om een spontaan feestje te houden want da's illegaal. Na een etentje onder vrienden mag je dus geen plaatjes gaan draaien om op te dansen, tenzij je tien dagen op voorhand hiervoor een aanvraag indient waarna je aldus een rekening krijgt opgestuurd. Mogen we dat niet gewoon een koeiedikke hoop onzin noemen? Want dat is het.



2 opmerkingen:

LUC zei

Het is zo erg als de belspelletjes !

katie morosky zei

Ik vind het zelfs nog erger: bij die belspelletjes kies je er nog voor om mee te doen. Bij Sabam kan je gewoon bijna niet anders: ik wil gerust schrijven dat ik tweemaals een huisfeestje met meer dan vijf man heb gehouden zonder Sabam ooit te verwittigen (wist ik veel). Als je je eigen muziek draait waar je voor betaald hebt mag je er toch mee doen wat je wilt? Ik doe het toch tenminste.