van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zondag 28 november 2021

Siska’s en clubzomers

 Als je het herkent: put your hands op! 

M’n vroegste jeugdherinnering op vakantie is Knokke, Knokke Zoute. 
In een appartement, de Pacific, bij den dijk. Haast ieder jaar gingen we naar de Pacific. Op den dijk heb ik leren fietsen. En wat ieder kind doet: met gocars rijden, ijsjes eten. En eten in een van de Siska’s. Papieren bloemen verkopen met couteaus. 
Mocht je ooit in een van de Siska’s komen, denk dan aan de volwassenen die er hun kinderbroek hebben versleten. De Siskawafels smullen. 

Ik hou het kort want mijn gemoed schiet vol jeugdnostalgie.

Dé Siskawafels. 


Later werd het Club Med, Club Aldiana (de Duitse Club Med). Een Clubvakantie is gebouwd rond sport, ontspanning en entertainment. In elke Club is er elke avond een spektakel (show). Gevolgd met dans. Als afsluiter heb je de Clubdans. In mijn kinderjaren was het onderstaande song. Mijn gemoed schiet alweer vol. 

Zelfs ik deed er aan sport. Elke ochtend met m’n moeder aerobic (de eighties, begin nineties), elke vroege ochtend toen iedereen nog in bed lag, zeilen. Ik ben geen ochtendmens, je begrijpt hoe leuk ik dat vond. Ook iedere dag boogschieten. Je leerde er sporten op een leuke sportieve manier. Enkel tennis heb ik er meteen opgegeven. Het record van de kortste tennisles ever staat waarschijnlijk op mijn naam. Van m’n ouders moest ik doorbijten maar niet op vakantie. 




Geen opmerkingen: