van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


vrijdag 23 juli 2010

het nut van last.fm

Een zevental maanden terug was mijn computer gecrasht wat toen een regelrechte ramp betekende. Voor mijn muziek. Jaren, jaren van wekenlijkse zoektochten naar nieuwe pareltjes via Beatport, Youtube, AllMusic enzovoort enzovoort enzovoort, allemaal, allemaal verloren. Gelukkig had ik nog best veel op datacd's staan maar minstens een kwart was weg. En staat nu ergens te verstoffen op een harde schijf waar ik maar geen afstand van kan nemen: wie weet dat iemand het ooit kan repareren?? Tja, ik was zo gedougeteerd dat ik de zevental maanden die erop volgde weinig nog met muziek wou te maken hebben. Want dan dacht ik terug aan de muziek die ik verloren had. Oew, wat ben ik weer dramatisch. Weinig nieuwe artiesten ontdekt dus. Geen eigenlijk. Want Maceo Parker en Larry Graham kende ik al van hun vroegere bands. En ja, natuurlijk kende ik Prince al. Slechts een paar nummers ontdekt: de nummers van N8N en een Armand Van Helden die weerklonk op de Blue Flame site.
Maar de kentering begint te komen en (dankje voor last.fm) krijg ik de muziek weer op het spoor die ik ooit verloren heb. Het zal wel een hele poos duren eer ik alle nummers terug heb en weer zeven maanden bijgebeend ben maar er zijn vaste wel ergere dingen op te noemen dan je favoriete nummers aan je muziekcollectie toevoegen en nieuwe fantastische muziek ontdekken.





Geen opmerkingen: