van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


vrijdag 5 november 2010

social network, de film

Normaal schrijf ik niet over films die ik net zag. Omdat anderen dat beter doen. Simpel. Vandaag maak ik even een uitzondering: The Social Network.


Een dag of twee geleden werd ik gebeld door een lieve vriendin van me om een romantische komedische laatavondfilm mee te pakken. Ik sta altijd open voor een cinema dus het idee vond ik fantastisch, alleen, die romantische komedie. Romantische komedies. Don't get me too wrong: ik hoù van Pretty Woman. Ik hoù van My Best Friend's Wedding. And that's it. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het romantische komedies tenzij ze When Harry Meet Sally heten ofzo. Of Groundhog Day. Anyways, ik wist het voorstel heel leuk af te wimpelen naar The Social Network, een film over facebook. We zijn bijna allemaal gefacebooked dus je kan er weinig tegen hebben.
En ik geef toe dat ik aanvankelijk luidop zuchtte toen 'Justin Timberlake' verscheen bij de credits. Ik heb niks tegen de zanger Justin Timberlake, integendeel. Zijn solocarrière is voorbeeldige R&B-Pop, hij staat meermaals tussen m'n favoriete noughties. Ik had alleen niet echt de behoefte om hem te zien te acteren en wat was dat een vooroordeel, zeg, want Justin blew me away. Een raw acting talent.


Het verhaal van facebook is vrij, ja niet echt leuk te noemen. Ik ben zo iemand die het niet kan laten om luidop commentaar te geven tijdens het bekijken van een film (ik verpest een film voor anderen) omdat ik àltijd wil zeggen wat ik denk dat ze gaan doen of wat hun motieven zijn. Ik heb meerdere films op m'n naam staan die ik heb verpest voor anderen. Zo ook The Social Network. Maar nét die films waarin ik het meeste commentaar kan geven vind ik ook het boeiendste, want dat heet luidop meedenken en hoe je meer je denkt hoe boeiender. Niet altijd maar vaak wel. The Social Network ging vergezeld met m'n vele commentaar voor m'n gezelschap dus: boeiende film!
Zuckerberg heette een nerd te zijn in de film, ik vind hem eerder Asperger (licht autistisch). Hij stal een idee, hij perfectioneerde dat idee en meer mag ik eigenlijk niet vertellen. En het ding is: er zijn zoveel mensen die elke dag inloggen op facebook. Ook wij schrijven mee aan dat verhaal. De lieve vriendin vroeg zich in de auto af waarom facebook zoveel geld waard is. Door ons! Wij geven zoveel prijs over onze likes en dislikes dat reclamemensen facebook als een ride in the sweet land of sugar beschouwen en we beseffen dat niet eens. Op zich is facebook geniaal.



Geen opmerkingen: