van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


donderdag 14 oktober 2010

best of boybands

Na de ode (bewerkte video's) het beste van de boysbands. Nice. Doorgaans is de muziek van boysbands (of is het boybands?) niet zo heel erg goed. En dan druk ik me braafjes uit. Boybands zijn the sh*t. Werkelijk en echt. Maar jonge puberale meiden houden van clean cut jongens die zingen dat al hun liefde voor hen is (uhm, ahum) dus scoren ze hit na hit na hit met telkens weer hetzelfde 'I Love You' songetje, balladje. Tussen al dat gezwemel zit er wel es een leuke song tussen en daar gaat deze post dus over: de suiker tussen de bieten. De suiker tussen de wafels. Of tussen de koffie of thee. Gewoon de suiker.

10. Never Forget - Take That : Take That is naast de bizarste bandnaam ever: 'Neem Dat', serious, guys? Een van de populairste boybands ever. Elk meisje had haar guy en ik had Robbie. En nu is hij getrouwd. Niet zonder mijn toestemming.

9. Everybody - Back Street Boys : ze kwamen op in mijn zogenaamde tijd (jouw tijd is als je tussen de 12 en 30 bent. Nergens verwoord maar ik schrijf het gewoon maar op) en ik vond ze zo nooit iets. Al moet ik er wel bij vermelden dat ik sowieso nooit iets had met boybands tenzij ze een Take That (naam blijft silly) naam hadden. Ik ga er niet te veel woorden aan vuil maken want een van de blondjes sloeg Paris Hilton. And we awoe that.

9. When Will I Be Famous - Bros: ik was toen vast te hard in de ban van George Michael om hen op te merken. Maar ze zagen er best wel schattig uit met hun eighties song en hun eighties kledij en hun eighties moves. When will I be famous? I think you just did. Fame! Ik ga ook es een song met een 'beroemd' iets schrijven. In 't Engels.

7. Let's Dance - Five: Five is de minst bekende boyband (it is boyband, ik moet het ooit wel es correct schrijven) en de vraag waarom is triviaal want zij bewerkten een Felix Tha Housecat song (onder de Madkatt Courtship) tot een boyband song. Misschien moeten we hen daarom net haten. Nee, iedereen bewerkt Felix Tha Housecat. Felix De Huiskat. Geen verdere commentaar.

6. Step By Step - New Kids On The Block: New Kids On The Block, NKOTB. Met hen begon het, het afkorten: NKOTB, SATC, SJP. They're the one to blame. Maar eigenlijk waren ze best wel okay, met hen begon de boyband hype en als ik nu naar Jordan Knight kijk zoals hij toen was zie ik een jonge kerel die kan dansen en kan zingen. En da's niet elke boyband member gegeven. Jordan Knight is hét voorbeeld. Maar werd niet altijd gevolgd.


5. Candy Girl - New Edition: als je zo'n beetje Wikipedia-minded bent weet je dat de New Edition en New Kids On The Block uit hetzelfde nest komen. Ik vind dit nummer best wel oké, alleen, ik heb een haat/liefde-verhouding met Bobby Brown (like we know each other). Heeft te maken met Whitney Houston en haar stem. Maar verder zingen en dansen ze erg leuk. Candy girl. Alleen, die kerel zingt als een meisje.


4. The Right Stuff - New Kids On The Block: deze song betekende hun doorbraak, all over the world! NKOTB was een feit. Een feit! Een feit net zoals elke boyband een bizarre naam heeft: nieuwe jongens uit de wijk, neem dat, de achterbuurtjongens. It's like a rule.


3. Wham! - Last Christmas: ik ben een tweede kerstdagkind en natuurlijk is dit de song on the radio gedurende mijn eigen dàg. Ik vind dat niet erg want ik ben nog steeds verliefd op George, ja, ook na z'n publieke coming out. Ik en George en Jude en Johnny en Lenny. En Alain en Colin. En Katja.


2. Wham! - Wake Me Up Before You Go Go: weirdest lyrics ever. None person in the eighties zou George ooit bye bye kunnen wuiven. Of misschien wel. Vijf seconden op de tanden bijten en dan weer teruggaan.


1. Bell Biv Devoe - Poison: misschien is dit geen boyband meer maar voor Bobby Brown solo ging waren ze het wel, The New Edition. Van George Michael weet ik wel dat hij na Wham! serieus werd maar van Bell Biv Devoe weet ik dat niet en hun groepsnaam geeft de beste hint. Niet dus. Maar deze song is een nummer waarvan de beste songwriters kunnen wensen dat ze het zelf hadden geschreven. Iedereen wil de beste boyband song ooit hebben geschreven.



Geen opmerkingen: