van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


dinsdag 8 maart 2011

energieleveranciers, hate them all

Merde, ik zit altijd met die electriciteitsfactuursh*t. Door de Electrabelmaffia, jawel, maffia, ben ik overgestapt naar Lampiris waar men mij plechtig had beloofd mijn voorschot in te schatten op m'n vorig verbruik. Vergeet het, mijn eindfactuur bedraagt meer dan 700 euro. En dan durven ze achteraf me nog de schuld in de schoenen te schuiven: "Maar mevrouw, u weet toch ook dat dat geen realistisch bedrag is?" Tja, als men mijn voorschot schat op m'n verbruik denk ik wél dat dit een realistisch bedrag is, alsof ik meer zou weten dan die energieleveranciers. Kunnen ze dan op voorhand niet inschatten dat het gewoon niet grappig is om zomaar effe 700 euro te moeten ophoesten omdat men niet heeft gedaan wat men je nochtans had beloofd. "Geen probleem mevrouw, wij schatten dat correct in." "Haha, maar eigenlijk zeggen we dit gewoon om te lachen." Damn, ik ben woest.
En alweer een week niet aanspreekbaar. En heb zin om in een warm land in de bossen te gaan leven en te leven van de visvangst en vruchten enzo. Damn, ik ben woest.



2 opmerkingen:

LUC zei

In plaats van hun energie te zetten in hun nieuwe regering en te blijven voort te lullen erover (sorry voor de uitspraak) moeten ze eens bekijken naar onze maatschappij ! honderduizend gezinnen kunnen hun rekeningen niet meer aan (!) Gelukkig heeft Ollie en zijn eega een vaste job en kunnen dit aan ! Maar vooral denk ik (nu niet eens als Ollie )wat gebeurd er nu , de lonen stijgen niet en alle huishoudelijke noodzaken komen duurder en duurder . Sommigen met het ver van mijn bed scenario kijken niet rond zich heen en laten betijen. Ollie en zijn "groep" zijn nu al naarstig aan het verzamelen voor mensen in nood ! En het gelul over ze leven te ruim leven telt hier niet .Ik weet niet hoe het in Antwerpen gesteld is , maar hier baar ik grote zorgen . En wat energie leveranciers betreft , schurken allemaal !

Knappe blog stephanie!

katie morosky zei

Dankje Ollie! Ik weet dat heel veel gezinnen hun energierekening niet kunnen betalen. Ook zij die een vaste job hebben raken soms in de problemen. Energie is een basisbehoefte dus eigenlijk zou dit niet mogen. En de grote vraag is of de firma's zelf wel enig idee hebben waar ze mee bezig zijn:
ik heb al meermaals meegemaakt dat ik rekeningen kreeg van facturen die al maanden voordien betaald werden. Onlangs kreeg ik telefonisch te horen dat er zomaar effe meer dan 170 euro openstond en nadat ik m'n rekeningen had nagekeken waarop stond dat dit bedrag wel degelijk was overgeschreven, maanden geleden, dan ineens "Oh nee, dat hoeft u inderdaad niet te betalen." Dat gaat wél over 170 euro, hé, en geen halve euro ofzo.
Het bizarre is dat dit altijd bij energieleveranciers voorkomt. Misschien ook omdat zij goed genoeg weten dat je niet anders kan dan betalen en blijven betalen aangezien je hen nodig hebt. Maar het klopt niet. Het is al een goede zaak dat het Electrabelmononopoly is opengebroken maar het kan dus nog veel beter.