van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


woensdag 23 maart 2011

discoblog

Ik hou van Disco, ik hou van Funk. Ik hou van Discofunk. Maar nu heb ik het al es een keer te vaak over Funk gehad, tijd voor de Disco:

De grote ontdekking gebeurde rond m'n 16e, 17e of misschien wel 15e. Disco beleefde midden jaren '90 een retrobeweging en naar Earth, Wind & Fire luisteren was hip. Ik kocht toen Discocompilatie na Discocompilatie na Discocompilatie en kon niet wachten tot ik eenmaal 16 was want dan kon ik naar die hippe Discofeestjes, in de Pacific.
Twee jaar heb ik zo naar de populaire Disco geluisterd: Earth, Wind & Fire, The Jacksons, Chic, Kool & The Gang, Donna Summer en meer tot ik het gevoel dat ik het wel een beetje kende. En dan ontdek je de Underground Disco, de Disco die de huidige artiesten leegplunderen omwille van de samples. En dat beste mensen, is een gebied dat ik nog steeds ontgin. Ook al ben ik er nu al meer dan tien jaar zoet mee, er is nog zoveel dat valt te ontdekken in het wereldje van de minder bekende Disco. Voor een muziekfreak is dat cool.


Persoonlijke top10Disco:

1. Mainline - Black Ivory


3. Stuff Like That - Quincy Jones, Chaka Khan, Ashford & Simpson


6. Over And Over - Sylvester




1 opmerking:

Suske. zei

dansen is van alle tijden en daarom denk ik dat disco nog niet rap zal verdwijnen.