van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zondag 6 maart 2011

een top 10 met Beyoncé

Als ik die video's bekijk van m'n post gisteren kan ik alleen maar besluiten dat Beyoncé toch wel goeie songs heeft geschreven of ingezongen. Laat ik haar maar vieren met een top 10. Ik ga die video's niet meer opnieuw posten, of misschien een paar.

1. Green Light (Freemasons remix): is voor mij een perfect nummer met een perfecte clip. Zwaar verslavend, zowel nummer als clip. En die clip bewijst nog maar es waarom ik Beyoncé een van de prachtigste ladies ooit verwekt noem. Ooit ging ik es uit eten met een man die haar maar niks vond. Tot hij deze clip zag.


2. Crazy In Love: wat wil je als Jay-Z mee verantwoordelijk is? Dan krijg je sowieso wel een dijk van een song. Ook clip is meer dan geweldig. Want als Beyoncé gaat dansen dan moet je kijken.


3. Bootylicious: het maakt niet uit wie die term heeft uitgevonden, al denk ik wel dat Snoop niet liegt als hij dat beweert, feit is dat Beyoncé Bootylicious is in de video. En met haar iedereen in de video. Nummer vind ik overigens ook geniaal. Echt waar.

4. Nasty Girl (Maurice remix): voor mij liefde op het eerste gehoor deze versie, al hoorde ik slechts een fragment ervan. Genre: soulfulnummer dat gewoon op repeat moet. En ik heb kweeniwa gedaan om dit nummer te vinden.

5. Independent Woman part I: niet alleen Charlie's Angels' anthem gewoon een anthem tout court. Met andere woorden: nummer dat de film overstijgt. En naar Lucy Liu kijken is altijd een evenement.

6. No No No: de eerste song die ik hoorde van Destiny's Child want voorheen waren ze nog redelijk onbekend in België. Het was de tijd waarin R&B nog cool heette te zijn en je naar MTV Amore moest kijken, hét R&B-programma van de hipste zender. Deze song hoeft nog maar te beginnen en je bent mee. This is the remix.

7. Single Ladies (Put A Ring On It): er was een ontzettende rel nadat Kanye West het had aangedurfd Taylor Swift te schofferen toen ze de award voor de beste video kreeg. Maar mensen, eigenlijk had hij gelijk. Alleen had hij gewoon moeten zwijgen of het desnoods alleen tegen z'n bevallige Amber fluisteren. Want Beyoncé had in het genre populaire muziek inderdaad de song van het jaar geschreven of ingezongen en die video is gewoon fenomenaal. Een van de beste videos ever, inderdaad. Maar ja.

8. Say My Name: dat liedje is zo mooi. Tussen een slow en uptempo en ja, ik vind het ook geniaal. Zo'n nummer dat ik elke dag zou willen posten enzo. Of zingen of playbacken ofzo.


9. Bills, Bills, Bills: laat ik best maar es schrijven dat ik de lyrics verwerpelijk vind maar verder is het een dijk van een song. En video. Gewoon cool, zo ontzettend cool.

10. Bug A Boo: een bug a boo is een vervelend ventje en dit nummer is zo cool dat MTV het een lange tijd gebruikt heeft voor een MTV-reclame of een MTV-programma. Wat een eer en MTV had gelijk. Aanstekelijk nummer en het hoogtepunt in de video is als ze gaan dansen. Want Beyoncé zien dansen is een geweldige ervaring. Serieus, Beyoncé is een geniale danseres en zo is het maar net.


1 opmerking:

LUC zei

Weel veel bijgeleerd ! Bedankt Staphanie !