van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zaterdag 12 maart 2011

condition mens

Laat ik iedereen maar aanmoedigen om geld opzij te zetten voor Japan. En natuurlijk niet alleen Japan want overal gebeuren er wereldrampen maar Japan is nu zwaar getroffen en alle beetjes helpen. Dat wou ik eerst schrijven.
Het andere: eigenlijk is het toch zo vreselijk dat wij als eenentwintigste eeuwse mensen nog steeds niet kunnen verdragen dat anderen een beetje anders zijn, doen, spreken enzovoort. Erg, toch. Onlangs was ik in Gent en werd meteen weer aangesproken op m'n Antwerps. Door een dame met een dik Oostvlaams accent, in mijn oren. Gisteren luisterde ik naar een ouder radioprogramma waarin sommigen zich mateloos irriteerden aan de franse r en er grove dingen over moesten schrijven en een paar dagen voordien werd dan die hoofddoek verboden in den Hema.
Het feit dat je niet voorbij die uiterlijkheden kan kijken is eerder een uiting van ons menselijk of dierlijk instinct en niet van onze intelligentie. Want als je een beetje voorbij die uiterlijkheden kan denken kom je tot de conclusie dat ze niets zeggen over de kwaliteiten van een persoon. Da's een cliché en in veel gevallen zo waar en toch lukt het velen niet. Jammer voor hen.





Geen opmerkingen: