van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zaterdag 21 mei 2022

Songs die helemaal van jou zijn

"Zet es iets op." Waarschijnlijk ben ik niet de enige die die vraag af en toe krijgt. Soms weiger ik, veelal draai ik een nummer waarvan ik denk: iedereen vindt het wel goed. De « Oh, yeah! » te horen doet me plezier, maar anderzijds, àls ik écht mocht kiezen, krijg je iets anders te horen. Mìjn songs. Veelal funk en disco. 

 Pleasure - Joyous: ooit gaven twee medestudenten me alles wat ze hadden verzameld hadden qua rare grooves. Bij dit nummer stond ik stil,



Samba Soul - Chove Chuva / Mas Que Nada: ooit in mijn tijd zonder internet zag je me vooral in Gentse platenzaken op zoek naar Funk. En vond dit. 



Cannonball Adderly - Mercy, Mercy, Mercy: ooit, ach ja. Je moet altijd iets van jazz in je playlist hebben. Ik ben ermee opgegroeid, met jazz, So What can I say? Dit heb ik wel alleen ontdekt. 



Charades - Gimme The Funk: in de jaren halverwege ‘90 werd Disco opnieuw ‘cool’ voor sommigen. Waaronder ik. Funk is zogenaamd cool en disco niet. I do not get it. Zonder Disco had je geen Daft Punk of geen Hip Hop. En ik wil dan verder horen waarom Disco zo slecht zou zijn. 



Billy Preston and Syreeta - Go For It: de kelder van een populaire Antwerpse platenwinkel. Ik kwam erheen en vroeg: « Heb je nog iets voor mij? » en kreeg dit. 



Kruder and Dorfmeister - Aikon: nog steeds leuk: K&D is de soundtrack van mijn studentenjaren. Als dertiger naar hen gaan kijken en ja, ik vind het nog steeds leuk dat Peter Kruder, Peter, naar me lachte. Was dat een voorbode? 😆 (hopende dat iemand de overduidelijke link legt)



Over and Over - Sylvester: ik kan een boom opzetten over Sylvester. I. Love. Him. Een nummer geschreven door Ashford and Simpson. 




Joe Smooth - Promised Land: het is dit. 




Geen opmerkingen: