van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


woensdag 4 mei 2022

Nederlandstalige nummers

Mijn heel, heel bescheiden top Nederlandstalige numers. 

1. Weet je nog - Herman Veen: een gedicht op zang en muziek. Een tekst van Hans Lodeizen. Ik zat als kind met de tekst op m’n schoot en zelfs als jonge meid die de Liefde nog nooit had meegemaakt, begreep ik het.



2. Je veux l’amour - Raymond Van Het Groenewoud; 
Alweer de Liefde heel mooi bezongen. Elke zin is belangrijk. 

3. Zij gelooft in mij - André Hazes . Spreekt (hopelijk) voor zich. 



4. Ruimtevaarder - Kommil Foo
Schoonheid in tristesse. Tristesse vanuit het oog van een kind geschreven. Daar moet je tàlent voor hebben. 

5. Mia - Gorki 
Té Prachtig. Hoe kàn je dit maken, schrijven. Dit nummer raakt zoveel mensen, waaronder ik. 
Met Luc De Vos had ik een leuke ontmoeting, een die je nooit vergeet, sommige artiesten vallen tegen als je hen ontmoet (ik neem het hen niet kwalijk, iedereen kan een slechte dag hebben), maar vooral had ik véél léuke ontmoetingen met ondermeer Luc De Vos. Hij bracht humor met een knipoog.

6. Op een mooie pinksterdag - André van den Heuvel en Leen Jongewaard
Deze tekst spreekt voor zich. Opgroeien en loslaten. Alle fases meegemaakt en ik bòf met mijn ouders. 

7. 32 jaar) Sinds een dag of  2 - Doe Maar: 32 jaar zijn . Of je nu 22, 42 bent, zo’n nummer maken. Henny Vrienten schreef goeie teksten. Aanstekelijke muziek. Jaha. Je staat te trillen op je benen als je verliefd. Verliefd zijn is leuk. Liefde is nog mooier. 



8. Hollereer - De Jeugd van Tegenwoordig. 
Tekst en muziek. Een van m’n favoriete groepen. Het hoeft niet duur te zijn. En ik ken nìks van productie maar heb het gevoel dat het goéd geproduced werd door Bas Bron. 



9. De meeste dromen zijn bedrog - Marco Borsato. Sorry, is is Fout, fout. En geen video om een DUIDELIJKE reden. 

10. Als de lichtjes doven - Kinderen voor Kinderen. Te persoonlijk. Kerst is voor mij te persoonlijk. Ik ben jarig rond kerst en had zo’n mooie feesten die tot voor en na m’n verjaardagen . Ook een mooie tijd om stil te staan bij jezelf. Ik doe dat extra rond mijn verjaardag, kerst dus. 

11.  Arme Joe - Wil Tura
Tja, een legendarisch nummer. 

Een extra, hors catégorie: 

11. Ik hou van U -  Noordkaap. Simpel en meer hoeft er niet gezegd te worden. Ik Hou van U. 




Geen opmerkingen: