van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zondag 29 mei 2022

Anvers, Bruxelles, il faut les découvrir


Ik hou van Brussel. Écht houden van, heb er honderdduizenden verhalen over. In Rwanda ben ik geboren, in Antwerpen opgegroeid, studententijd: Gent, en na Antwerpen kwam Brussel. Nu alweer in ‘t Stad beland, pendelen naar Brussel. Mijn hang is naar Antwerpen, ‘t Stad is mijn stad en voilà. Brussel vind ik ook iets, vraiment quelque chose. 
Ik dee nen tour Antwerpen - Gent - Brussel - om telkens weer in de stad van mijn jeugd te belanden: in ‘t Stad, Antwaarpen. Niks slechts over Gent, hoor, gewoon te lang geleden om er nog iets zinnig over te zeggen. Te lang, zestig jaar geleden als ik geen twintig bedoel. 
De vraag: “Vind je Antwerpen of Brussel leuker?”, komt vaak voorbij, die vraag krijg ik wel es en mijn antwoord is steevast: beide steden vind ik even leuk. Brussel heeft het kosmopolitische, Antwerpen het betere shoppen enzo ga ik door. De ene dit, de ander dat, Brussel of Antwerpen, vraag me niet om te kiezen. Een terrasje in de Parvis van Sint Gillis alwaar je de hele wereld voorbij ziet komen of de klàp van ‘t Stad, tussen die twee kiezen is steeds verliezen dus ik ga voor Brussel én Antwerpen.



Geen opmerkingen: