van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


dinsdag 21 september 2010

hits van '83 tot '88

Ik ga (alweer) een nieuwe reeks opstarten: hits van '83 tot '88. The reason why is gewoon nostalgie. Ik was zo kleintjes in die jaren en de hits van toen waren voor mij best wel indrukwekkend. Voor '83 besef ik niks tot weinig. Heel erg jong enzo. Daarna des te meer: onze tv stond steevast op Veronica's top 40 en de Countdown, vanaf '83 weet ik het wel. Van '83 tot '88 dus want na '88 waren de songs nog steeds leuk en geweldig maar de big magic was voorbij. Dus alweer een nieuwe reeks. The nineties zijn blijkbaar hip maar de eighties zijn toch leuker: er zijn toen heel leuke mensen geboren en jarig geworden. En Sandra Kim won het Eurovisiesongfestival. Dàt en al die leuke mensen die geboren werden en jarig werden.
Ik ga enkel hits plaatsen die ik toen ook kende. Want het is een nostalgiereeks.

We Are The World (1985) - USA for Africa: deze song maakte geweldig veel indruk op me. Daarvoor vond ik songs leuk of erg leuk en soms ook ja, niet leuk maar toen besefte ik voor het eerst dat een song ook gewoon mooi kan zijn. Ik ging een week of twee op speelplein in Wommelgem en deze song speelde ze daar elke dag opnieuw. Samen met nog een andere song die zodra volgt. Ik krijg elke keer kippenvel als ik deze song hoor.


Life is Life - Opus (1985): deze song werd dus ook elke dag gespeeld op die Wommelgemse speelplein. We Are The World was dé hit van '85 en daarna volgde deze song. Big hit. Jaren later zong iedereen hem nog: la la lalala (met handgeklap).


Thriller - Michael Jackson (1984): natuurlijk maakte dit een grote indruk op me. De clip werd overal om de vijf minuten vertoond en dan was er ook nog die documentaire, The Making of Thriller. Michael Jackson was onze Superguy, Superdancer. Als je Michael Jackson zei riep iedereen: "Yeah!". Overigens was Thriller onze eerste Engelstalige album.

(niet de volledige versie van de clip maar die vind je dus niet online)


Karma Chameleon - Culture Club (1983): ik zal u iets bekennen, ik vond vroeger Boy George zo hot. Ik denk niet dat ik echt een crush op hem had want dat had ik voor 't eerst op George Michael, in '84. Maar Boy George zijn stijl vond ik toen zo ontzettend cool. Hij is de zanger dus.


Nothing's Gonna Stop Me Now - Samantha Fox (1987): alweer zo'n eighties hype: zingende pin ups. Je had Sabrina (het Boys Boys Boys-meisje) en nog andere zingende pin ups maar van hen scoorde Samantha Fox de meeste hits. Het was ook de tijd van het televisieprogramma The Pin Up Club die zelfs een hitsong te pakken had. Echt zo'n slechte song maar kleine kinderen zongen het mee. Samantha Fox. En later hoorden we dat ze lesbisch is. En ja, haar borsten zijn the real deal. Geen borstvergroting ofzo voor Samantha, gewoon een natuurlijke dubbele D-cup ofzo. Vijf handjes vol.


Wake Me Up Before You Go-Go (1984): ik heb al es een keer te veel geschreven dat George Michael mijn eerste celebrity crush was. Hoeft dus weinig introductie. Maar ik kan best wel vertellen dat deze song overal opdook. En zelfs Fame deed hem. En wij ook, in kleuterEnglish.


Shout - Tears For Fears (1984): het zal wel van alle tijden zijn maar vroeger maakten we 'dirty' versies van de grootste hits. Shout moest er ook aan geloven en alleen dat al zegt iets over de impact van de hit. En natuurlijk had ik m'n eigen kleuterversie. Ties en de ties. Right on.

(je vindt geen clip online waarin beeld en geluid synchroon zijn)



Geen opmerkingen: