van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


maandag 20 september 2010

George Michael

Ja, George euhm. George Michael was my first celebrity crush, waarschijnlijk my first crush whatsoever dus negeren kan ik het niet. Dat hij in jail zit. Niet bepaald happy with it.

George kwam eerst uit met Wham!. Wham! was George en een jongen die meedeed die bekend stond als de jongen die meedeed. Ze werden groot met Wake Me Up Before You Go Go en da's ook wanneer ik hen opmerkte. Wake Me Up Before You Go Go is as 80's as it can get en voor mij legendarisch omdat ik toen voor het eerst verliefd werd. Ik was een kleuter.


Wham! scoorde hit aan hit en George verleende z'n stem aan Do They Know It's Christmas. En tussendoor werd ook even Last Christmas geschreven. De evergreen Christmas hit.


De jongen die meedeed was een jongen te veel dus George ging solo. Het exacte beginpunt van z'n solocarrière is vaag. Ik bedoel maar is Careless Whisper een Wham!-song of een Georgesong? Niemand schijnt het te weten.


In ieder geval was hij van meet af aan heel succesvol solo. En de meiden bleven verliefd (we wisten toen nog niet dat hij homo was dus we hoopten, one day). George Michael was een tieneridool en dat stond hem steeds minder en minder aan. George wou serieus genomen worden. Hij maakte een album met titel Listen Without Prejudice en weigerde nog in z'n clips te verschijnen. In plaats van lekkere George kregen we supermodels te zien, dat leverde wel legendarische clips op. Linda, Naomi, Christy, Cindy en Tatiana.


Still hot in the nineties kregen we allerlei berichten door over romances met vrouwen, alleen Boy George kon niet ophouden met roepen dat hij homo was but we were like: "He wishes!". En dan kreeg hij de meest beschamende outcoming ever. Betrapt in de wc's. Het had z'n carrière kunnen killen en z'n imago voor altijd tot die beschamende act kunnen herleiden maar George kwam uit met een hippe song én videoclip over het gebeuren. Outside. Let's go outside. Brilliante carrièremove.
Hij bleef hot in the nineties. In the noughties, not so much. Eerst had hij ook aangekondigd niet meer te willen touren, daarna geen commerciële album meer uit te brengen (hij zou z'n muziek gratis verdelen). En dan kregen we de shock van een wel heel openhartig interview waarin hij toegaf best wel heel veel weed te roken. George?
En na dat interveriew kwam hij bijna uitsluitend in het nieuws met drugsperikelen. En nu dus jail. But I still love my George. En dat hij maar twee maanden zit en clean wordt.



Geen opmerkingen: