van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


woensdag 9 september 2009

top teen crushes from the nineties

De smaak te pakken van het nostalgische crushbloggen zal ik er maar weer es een item over schrijven: de top massacrushes uit de nineties.


Natuurlijk staat Leo op nummer 1. Of waren mijn vorige blog entries niet duidelijk genoeg?


Nog zo'n andere mania, de Clouseaumania. Het is allemaal zo'n beetje aan me voorbijgegaan want ik zag nooit iets in Koen Wauters, goeie stem en aardige nummers maar mij hysterisch aan z'n voeten werpen? Bovendien was ik ook niet echt into Vlaamse muziek: ik was cool en luisterde naar Kylie Minogue en Jason Donavon. Niettemin kende ik alle nummers van de eerste cassette uit het hoofd: in m'n klas deden we een Clouseauspecial, en ik vertolkte af en toe Koen Wauters. Ja, ik.


Iedereen vond Full House een vreselijke melige zo niet grappige show. Toch tuneden we trouw met plezier elke aflevering weer in. Het was leuk Uncle Jesse kijken.


Dylan of Brandon? Ik ben er zelf nog niet uit. Maar de meesten gingen toch voor een Dylan.


Aangezien Robbie mijn ding was vond ik Mark Owen niet zo bijzonder (pas later ben ik tot besef gekomen). De rest van de vrouwelijke bevolking bleek daar toen al anders over te denken.


The nicest hunk in town! Ook zijn tegenspeelsters bleken in reality niet ongevoelig te zijn voor hem: hij deelde het bed met Christine Elise en Shannen Doherty. Ja, Brandon en Brenda.


Ik vond hem net als Mark Owen toen niet meer dan een melkmuil (ik was trouwens vrij ongevoelig voor de New Kids On The blog-hetze), alleen iedereen sprak mij tegen. Nou, als ik nu voor een Kid zou gaan, dan wel voor Jordan Knight ('k volg hem op Twitter, haha. En Jordan communiceert daar net iets te veel met z'n fans), die kan beter zingen en dansen. Maar toen vond ik Jonathan Knight de knapste, die kan echt helemaal niet dansen.


Robbie Williams heeft het geluk en het talent om na z'n Take That-jaren een succesvolle carrière uit te bouwen en dat is waar ik altijd al op hoopte. De wereld stond even stil toen hij Take That verliet maar algauw stond hij er weer. Elke generatie zijn Robbie.


Ja, wat was hij jong maar oh zo adorable! Kevin Arnold. Winnie is een stomme trut dat ze hem niet wou.


Het Melrose antwoord op Dylan en Brandon. Jake: stoer en knap en lief. Later knipte hij z'n haren kort en werd te aardig. Jake, een pantoffelheld? Maar hij bleef leuk. Jake bleef leuk.


Een nineties teen crushes-lijst zonder Jordan Knight zou onvolledig zijn. Hij had het meeste talent van het hele New Kids groepje. Later maakte hij niet zo'n goede beurt in the Reality 'once celebrity' TV-show Surreal Life door Uncle Joey te vertellen dat hij de Olsen Twins zou 'doen'. Ik heb het hele seizoen uitgekeken. Do you think I'm proud of that?


Ik heb zo niks met Backstreet Boy Nick Carter, nooit gehad, maar ik moet hem wel op m'n lijst zetten omdat ook hij immens populair was. Nooit begrepen. En al helemaal niet toen het nieuws de wereld in werd gestuurd dat hij z'n vriendin sloeg. Z'n broer, Aaron Carter, is leuker. Maar ook niet wat de muziek betreft.


Another Aaron Spelling teen star. We leerden hem kennen in het snel van de buis gehaalde The Heights, later als vriendje van Donna in BH 90210 en in real life mocht hij naast Drew Barrymore lopen. Of zij naast hem. Ja, Jamie was cute, echt heel cute.

14. Tyson

Hij was de man uit de Toni Braxton video en diegene die zo leuk in z'n onderbroek kon poseren. Meer wisten we niet over hem. En toch was het voldoende om big time voor hem te vallen.


Misschien wel de stoerste tienerster ever. Had Grieco geen oorbel? Anyway, Booker werd te snel van de buis gehaald en zijn succes bij de girls was kort. Maar zeer krachtig. En memorabel.


Waarschijnlijk de meest atypische tieneridool en toch, elk zichzelf respecterende grungemeid had een crush on Eddie. Shannen Doherty zit hem al jaren achterna. Ik weet veel te veel over Shannen Doherty.


Als je even de moeite neemt om naar Leto te kijken weet je waarom hij een tieneridool is. Ooit zei hij er alles aan te doen om te vermijden dat hij ooit een tieneridool werd. Hèhè.


We waren er allemaal kapot van toen we het tragische nieuws hoorden back in the nineties. Ik hield van River, hij was een veelbelovende acteur. River zal altijd gemist en onvervangbaar blijven.


Nu lijkt het vreemd maar Tom was een van de meest desirable sterren in Hollywood in the eighties en de nineties. Voor hij helemaal Scientology ging wou elke vrouw met zijn ring aan haar vinger pronken. Ongelogen.


Na Thelma en Louise was er geen houden meer aan: everybody wanted some Brad. Of hij nu met lange vuile haren, met lijzig accent of fris en monter verscheen, veel maakte het niet uit. Als hìj maar verscheen. En waarschijnlijk moet Brad nog veel hoger staan, rankings zijn moeilijk.


Bijna op de valreep vergeten en dat is vreemd. Heel vreemd aangezien hij elke week in de Joepie of de Fancy stond ofzo. En hij in mijn kaft zat. Edward Furlong werd in z'n vroege tienerjaren uit een crowd spelende jongens geplukt om voor de Terminator camera te staan, de vrouwelijke casting agent zag hem op een plek in sunny California en was mesmerized. En zijn vijftienjaar oudere tutor op de set waarmee hij op z'n veertiende een relatie begon duidelijk ook. En wij dus ook.

En omdat ik de mannen ook niet wil teleurstellen:


To Lee or not to Lee? Ja, ze onderhoudt nu wel een af en aan relatie met heel erg bad (let's say the worse) guy Tommy Lee maar vroeger was zij de ultieme vamp. Geheel fake na talloze betaalrondjes bij de plastische chirurg maar wel knap. Playboyknap. De ultieme bunny: heeft tot nu toe meer Playboycovers gesierd dan 't is eender wie. Mannen weten waarom.

Meer op volgende link: 90's celebrity crushes for men

Geen opmerkingen: