van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


maandag 7 september 2009

Leo Mania, oh yeah!


Leo is volgens mij nog steeds een van de meest ondergewaardeerde acteurs. Het is haast een tragedie te noemen dat z'n vroegere meisjesidool status hem nog steeds wordt aangerekend, door mannen. In filmrecensies lees ik steevast berichten die beginnen met 'Alhoewel ik hiervoor een hekel aan hem had' of 'Hij is beslist niet mijn ding maar'. Het populaire Leobashen. Puur uit jaloezie. Dat de Titanic zo'n groot succes werd had hij nooit op voorhand kunnen inschatten, uit talloze verhalen las ik dat hij zelf geschrokken was over de impact van de film en dat hij de Leo-mania helemaal niks vond. En die Leo-mania begon zelfs nog voor de Titanic, wat iedereen ook mag beweren:

Alhoewel ik al gek ben op Leo sinds Growing Pains kan ik me herinneren dat hij iets voor Romeo + Juliet heel populair werd, in elk geval, wij gingen die film met een aantal vriendinnen in de bioscoop bekijken en vonden het wel leuk om twee uur lang naar Leo op groot scherm te kunnen staren, met de nodige "Oh"'s en de "Ah"'s bij de close ups. Zijn populariteit, bij de meiden, was toen al groter dan enig ander acteur, Romeo + Juliet werd later onze populairste videofilm, het gesprek van de dag, en de Titanic heeft onder die populariteit een bom gezet. Een deel van het succes van de Titanic lag in het feit dat er meiden waren die hem wel twintig keer in de bioscoop gingen bekijken, en vaker, dagelijks kwamen er wel van die geobsedeerde verhalen voorbij. Immens populair werd hij dus en dat ging jammer genoeg ook ten koste van z'n geloofwaardigheid, iets wat hij sinds een spotlightpauze weer aan het terugacteren is.
Ik hoop gewoon dat hij ooit de waardering vindt die hem toebehoort: namelijk een van de grootste en boeiendste acteurs van zijn generatie, en anders moet je hem wel credit geven voor het feit dat hij nooit heeft ingecasht op z'n meisjesidool status. Op zich is het bijna niet te geloven, surrealistisch haast, dat een persoon massa's troepen van meiden over de hele wereld hysterisch verliefd kan krijgen, by the very sight of him. Als ik er nu op terugkijk kan ik ook moeilijk begrijpen dat ik m'n weekendavonden uit doorbracht bij een vriendin, Leofilmpjes bekijken. Toen was dat heel normaal, alsook conversaties als deze:

“So Leo is the hottest guy in the world, huh?” I asked.
Definitely Leo,” one girl said.
“Leo is God,” said another.
“WE MUST WORSHIP GOD LEO,” proclaimed yet another at the tops of her little lungs.

En nu nog es de jaren '90 herbeleven. Man, I was so in love with Leo! Het leven was toen eenvoudig omdat er alleen maar Leo was.



Geen opmerkingen: