van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


woensdag 16 september 2009

Kanye, Taylor and Beyoncé

Oproer in showbizzland! Niet dat het zo belangrijk en wereldschokkend is maar tijdens de MTV VMA had Kanye West het aangedurfd om (met alcohol in het lijf) Taylor Swifts moment van vreugde te verpesten door tijdens haar acceptance speech het podium op te stormen en er fijntjes op te wijzen dat niet zij maar Beyoncé de beste vrouwelijke video heeft gemaakt. En niet alleen van het jaar maar "one of the best videos of all time", "one of the best videos of all time!" herhaalde hij het nog es. Daarna verliet hij het podium en Taylor liet haar acceptance speech maar voor wat het was. Na dit voorval viel heel de wereld over Kanye, tenminste de mensen die het belangrijk vonden om daar hun Tweet over te tweeten op Twitter. Of zij die zelfs de moeite namen om zichzelf te filmen en die video dan mét hun mening op YouTube achterlieten. Ik wil niet weten hoeveel video's daarover te vinden zijn op YouTube, ik bedoel maar, zo belangrijk is dat toch allemaal niet dat je jezelf moet liggen filmen?


Kanye West is een enfant terrible. Een getalenteerd enfant terrible dat het gewoon zegt zoals hij het vindt en vaak (niet altijd) moet ik hem nog gelijk geven ook. Net daarom zou ik hem niet kunnen afvallen, al geef ik wel toe dat hij wat meer rekening moet houden met andere mensen; andere mensen hebben namelijk gevoelens en het heeft geen zin om anderen brutaal tegen de borst te stuiten want zo wordt je boodschap toch vergeten. En een nieuwelingetje dat een eerste prijsje wint laat je beter genieten van het eerste gloriemomentje. Ik kan me ook nog goed herinneren dat ik als zesjarige m'n eerste beker voor een playbackshow won (ja, ja, dat is wat Katie graag deed), dat moment vergeet je noooit. Daarna werd het oké, what-ever, maar de eerste keer is een glorieuze overwinning: you just beat the world.
MTV VMA is een farce, in het verleden, toen ik nog de moeite nam het op te nemen, hebben al twijfelachtige artiesten gewonnen in categorieën waarin ze helemaal niet thuishoorden dus ik begrijp ergens niet waarom Kanye West zich zo druk maakte, geniet gewoon van de show en hecht er gewoon geen waarde aan.
En nu de vraag of Taylor Swift terecht heeft gewonnen van Beyoncé. Laat ik het zo stellen, bij de video van Taylor Swift val ik in slaap, met alle respect voor Taylor Swift maar zo niks nieuws onder de zon. En nu over Beyoncé's clip: toen ik hem voor het eerst zag was ik er zo enthousiast over dat ik hem een dag erna bewerkt heb. Ik bewerk doorgaans alleen maar dingen die ik echt heel leuk vind. Met alle respect voor Beyoncé.


Geen opmerkingen: