van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zondag 11 juli 2021

Mixje

 Sinds mijn studentenjaren ben ik op zoek naar m’n biologische achtergrond. Als ik het zo mag noemen. Heb er toen allerlei boeken over gelezen, in de Gentse Boekentoren. Tutsi, da’s for sure maar ik zou een mix zijn. De zusters van het weeshuis vertelden m’n ouders dat ik een mix ben, ik zou wel graag willen weten van wat. 
In Rwanda zag ik mensen die op me leken. In België dachten ze op een Rwandese bijeenkomst «Wat doet ze hier? » ze schrokken toen ik hen vertelde ook in Rwanda geboren te zijn. 
Meestal hoor ik Ethiopië. Ik vind òòk dat ik Ethiopisch lijk. Mijn neus is wel typisch Tutsi, daar ben ik ondertussen wel achtergekomen, aquiline nose. Lichaamsbouw is ook typisch Tutsi: fijn, lange ledematen, dik achterwerk etc, typisch Tutsi. Maar ik ben wel klein, heb Arabische of meer Aziatische ogen en m’n natuurlijke haarkleur is donkerbruin rossig (verkleurt wel met de zon, zee of producten die je er op smijt. Eigenlijk weet ik het niet, soms is het zwart, dan bruin, had blonde plukken met m’n dreads. Meestal ga ik terug naar donkerbruin rossig). 
Op het vliegtuig naar Brazilië spraken ze Portugees tegen me, in sommige winkels bij Indiërs denken ze dat ik uit India kom, etc, ik heb veel dingen gehoord. Je lijkt keihard op die persoon en die komt uit Brazilië, Suriname. Neen, ik ben geboren in Rwanda. 
De meeste mensen weten wel wat hun biologische achtergrond is. Ik niet, en buiten Tutsi zal ik het nooit weten. 
Ze zeggen wel es tegen me, wat maakt het uit? Is makkelijk praten, als je het weet. In Rwanda zag ik heel veel mensen die op me lijken. Ik hou het daarbij. Waarschijnlijk ben ik een mix van Rwandees Indisch. Of Rwandees Arabisch. Dat bleek ook uit drie DNA-testen. Yes, ik ga zo ver, heb zelfs een professor erover geschreven en kreeg een mooi antwoord terug (het blijft een hypothese). Ach ja, een mix uit Rwanda. 




Geen opmerkingen: