van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zondag 3 april 2011

nostalgisch song bloggen

Gisteren hield ik een 80's klasreünie waarin er natuurlijk ook herinneringen uit de jaren '80 werden geraapt. Maar waar we het nauwelijks over hadden waren de songs. Als ik niet louter aan Madonna en Michael Jackson denk zijn dit toch wel mijn top vijf 80's stempel songs (sommige kon ik wegens blockcensuur niet posten). Al kan dit morgen wel veranderen. En de dag erna weer door hetzelfde lijstje enzovoort.

Voor mij zijn kerstliedjes sowieso altijd een beetje special. Omdat ik in die periode jarig ben. Ja, soms doe ik alsof de wereld rond mij, mij, mij draait.


Ik was een kleuter op een speelplein en hoorde dit nummer daar elke dag. Nog steeds kiekenvel.


Nou, is mijn allereerste herinnering aan het Eurovisie. Waarin België won.


Het was die tijd waarin Zuid Afrika nog steeds (!) een apartheidsregime had en Mandela opgesloten zat. Overal en hier klonken er protestnummers. En deze was een van de vele rake. Universele en tijdloze song.


Een jaar na Sandra Kim. Vind ik echt de beste Eurosong die ik heb zien winnen. Sandra Kim is ook een van m'n favorieten ever en een paar jaar later kwam Zweden met Carola ook iets geweldigs doen, wat ook tot m'n favorieten behoort. Om maar te zwijgen van de jaren ervoor en erna. Maar dit is mijn nummer een favoriet.


Dirty Dancing, is like Fame, is like Flashdance. We playbackten de soundtrack.


Je hebt zo van die nummers die wel een vol jaar op 1 lijken te staan. Wel. Dus. Dit was zo'n song en ik was nog vrij jong toen deze de hit van het jaar werd. Ik was totaal mee. En toegeven, ik vind hem nog steeds leuk, hoor.



Geen opmerkingen: