van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zaterdag 16 januari 2010

valley girls and booty pimps

Ik heb eigenlijk een taalkundige achtergrond, ben een filoloog. En dat is ongelooflijk cool om dat hier te kunnen schrijven. Het klinkt gewichtig, niet? Taalsystemen, -registers boeien me wel, voornamelijk die van subculturen. En ik maak er een sport van om me daar zélf in te bekwamen. Valspeak (taalgebruik uit de San Fernando Valley in en rond L.A. 'That's like so awesome, dude') heb ik min of meer schriftelijk onder de knie en nu probeer ik me te bekwamen in de Ghetto speech (whut? wassup girl! you was doin' it fuh da benjamins. ma crooklyn ass ain't no joke!'). Je vraagt je af waarom. Easy: it sounds way cool en ik wil way cool kunnen schrijven.


Ricki Lake, sensatie talkshow (ik kon natuurlijk wel een hiphop clip plaatsen maar dit voorbeeld leek me net iets meer verstaanbaar)


Geen opmerkingen: