van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


dinsdag 12 januari 2010

Ajersson uit Portugal

Het is veilig om over hem te bloggen want de kans is klein dat hij dit ooit leest of te weten komt. Ajersson. Ajersson dus uit Portugal. Oorspronkelijk kwam hij uit Kaapverdië (hij had daardoor Creoolse trekken zoals, zucht, zoveel Brazilianen) en daarna woonde hij jarenlang op het Iberische schiereiland. Wel, die Ajersson uit Portugal paste mooi in m'n rijtje van jongens waar ik sinds - ik kan me de sinds zelfs niet meer herinneren - een zwak voor heb: too sweet en zo niet voor mij. Maar dat laatste wist ik toen niet, of toch wel: ik was zijn leerkracht. Vooraleer er iemand mij van verwerpelijke ideeën wil betichten: ik wil erbij vermelden dat ik toen les gaf in het volwassen onderwijs. Ajersson was weliswaar jonger dan me maar niet zoveel dat het pervers zou zijn van mijn kant.
Een voordeel van lesgeven aan anderstalige beginners is dat ze geen woord van je snelle conversatie verstaan. Ik kon gerust, met Ajersson naast me, blijven doorgaan over hoe aantrekkelijk ik hem vond en dat ik constant op m'n tanden moest bijten met hem voor me. Dat deed ik dan ook "Hij verstaat het toch niet, hoor." En dan zag je hem nieuwsgierig kijken: "Waar hebben ze het toch over?". Ajerson zag eruit als een model, rook bedwelmend lekker, was ijdel, een strever (hij haalde de hoogste punten en hij werkte ervoor want hij wilde in België gaan studeren) en ontzettend aardig. Daar ben ik heel zeker van.
Na een korte vakantie bleef hij weg uit m'n lessen. Ik vermoedde dat hij ondertussen doorhad dat z'n leerkracht gewoon op hem - laten we het gewoon bij z'n naam noemen - lag te geilen en hij zich daar ongemakkelijk bij voelde. Aanvankelijk dierf ik hem dus ook niet te bellen want die reden wou ik niét te horen krijgen. Na een maandje moest ik hem toch opbellen en kreeg ik een vrouw aan de lijn die me vertelde dat hij terug naar Portugal was. Zijn ex-vriendin bleek zwanger te zijn en hij ging samen met haar een gezin proberen te stichten. Ik vroeg haar om nog de groeten van me over te brengen en dat zou ze doen. Ajersson was lief.

Kort nadat ik het eerste deel van m'n bericht schreef heb ik geprobeerd om Ajersson op het internet terug te vinden, al was het maar om de juiste schrijfwijze van z'n naam. Ik wist dat hij toenertijd heel veel op hi5 zat dus kon ik hem via dat kanaal makkelijk traceren. Blijkbaar heeft hij inmiddels Portugal achter zich gelaten: hij woont nu in Las Cruces in New Mexico, V.S. . Niet echt een plek waar er veel Europese toeristen te vinden zijn.

2 opmerkingen:

Valerie zei

Misschien eens een berichtje sturen? Wie weet is het niets geworden met dat gezinsleven...

katie morosky zei

Haha! Ja, dat zou ik inderdaad kunnen doen maar hij heeft z'n profiel op redelijk privé ingesteld (dus hij heeft niet echt behoefte aan contact, vermoed ik) en hij woont in Amerika. Als ik hem een bericht stuur via hi5 is het echt wel duidelijk dat ik naar hem aan het zoeken was, komt vast wel bizar over, denk ik, na twee jaar.
Maar misschien is hij wel aangenaam verrast en vindt hij 't gewoon wel leuk om iets uit België te lezen (dan moet ik het wel een beetje goed kunnen inkleden). Als ik ooit die moed vind laat ik het zéker weten! En de eventuele reactie! :-)