van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zaterdag 2 mei 2015

m'n favoriete Chinese tekens

Ik ken wel wat van astrologie, vooral Westerse maar ook Chinese. Don't know if it's true maar:

Mijn favoriete teken is Geit. Waarschijnlijk omdat ik er zelf een ben. Waarschijnlijk maar niet helemaal want m'n favoriete teken binnen de Westerse is echt geen Steenbok, wich I am, maar Leeuw. En daarna Waterman. Misschien daarna Steenbok, of nee, Schorpioen, m'n ascendant. Pas daarna Steenbok. Echt, zo rangschikken.

Maar binnen de Chinese is het dus Geit. Wat ik leuk vind aan hen is dat ze zo onvoorspelbaar zijn, altijd spannend. En to the limit zo creatief. Met Geiten weet je nooit en dat maakt hen net leuk. Geiten zijn meestal flamboyant. I like that.
Na de Geit vind ik Tijger heel leuk, m'n ascendant is Tijger en heb best wat vrienden die zich Tijger kunnen noemen. Ben ook opgegroeid in een huishouden met twee Tijgers. Ik ken hen. Tijgers zijn leuk, het leuke aan hen is dat ze zo altruïstisch to the bone zijn en niet doen wat de goegemeente hen voorschrijft. Ik ken best wat Tijgers maar ken er geen enkele die zo doet omdat het zo hoort. Geen enkele. I like that.
Na de Tijger en Geit is m'n favoriete teken Hond. M'n oma was een Hond. En als leerkracht kan ik best zeggen dat ik er wel wat in m'n klas heb gehad. Honden zijn moeilijk en ambetant en degoutant maar na het geblaf heb je zulke oprechte lieve mensen. En bijna zo altruïstisch als de Tijger. M'n oma was een typische Hond: ze snauwde eerst en ging daarna nadenken. En dan kreeg je zo'n lieve vrouw. I like that too.

 

Geen opmerkingen: