van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zaterdag 1 november 2008

sol-sol-sol-sol-SOLIDARITEIT!

Onlangs las ik dat een hoop Amerikanen het niet zouden aanvaarden dat een zwarte hen zou komen vertellen wat ze moeten doen. Louter en alleen omdat hij zwart is. Dat er racisme in de wereld bestaat is niet nieuw voor me maar langzamerhand vind ik het er belachelijker en belachelijker op worden. IQ testen om te bewijzen welk ras er superieur zou zijn... Jawel, echt gebeurd. Wie kan er zeggen vrij te zijn van racisme? Ik wel. Maar met mij zo weinigen. Ik hoor te vaak mensen klagen over Marrokanen, Nederlanders, Turken, negers, Belgen, Indiërs, Polen, Chinezen, Amerikanen, Ieren, Russen, Italianen, joden, Limburgers,… Waarom? Ik heb geen probleem met jouw afkomst, ik heb een probleem met jou.

Geen opmerkingen: