van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zondag 30 november 2008

Sinterklaas en de grote illusie die wij waarheid noemen

Je wordt geboren en je gaat dood. Punt. Dat is het. 

Je wordt geboren en je gelooft. Sinterklaas, de kerstman, de paashaas bestaan. Hoe verder de dagen komen hoe minder waarheden je overhoudt. Je bent niet wie je denkt te zijn, je vrienden zijn anders dan ze zich voordoen, ik ben zeker niet diegene die je misschien vermoedt,...  Waarheden zijn slechts een illusie, een houvast. 

Je wordt geboren en je gaat dood. Punt. Dat is het. Je weet niets.   

2 opmerkingen:

Valerie zei

Wat een fatalisme! Je weet misschien niets, maar je bent wel iemand. En daar draait het toch om?!

katie morosky zei

Wat een snelle reactie, meid! Cool! :-)
Ik weet niet of het daar om draait. Ik voel me een beetje (eigenlijk al sinds m'n zesde) verloren in de wereld. Ja, misschien ben ik iemand maar ook daar ben ik niet zeker van want misschien is het leven wel een illusie of misschien ben ik wel jou of misschien word ik straks wakker en ben ik een heel anders iets.
Verklaar me alsjeblieft niet voor gek maar het feit dat jij beweert iemand te zijn is een normaal aanvaardbaar iets maar ook dat je niet kan staven, eerder vermoeden.