van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


dinsdag 23 februari 2021

Daft Punk, the legendary legacy

 Wat een shock! Daft Punk splitst. Ik heb er amper woorden voor. Ooit maakte ik een lijst met m'n favoriete artiesten. Daft Punk stond op 4. Onder Prince, Parliament/Funkadelic en Stevie Wonder. Je kan dus begrijpen dat de shock heel groot is. Een eigenzinnige top 38 artiesten.

Maar laat ik dan achteruit kijken en hen bedanken met dit bericht. 

Geen idee wanneer ik hen precies heb leren kennen, ik was geloof ik nog net geen zestien. Ze waren toen zelfs niet echt doorgebroken in België. Het jaartal wil ik kwijt, het was in elk geval voor Da Funk een hit werd. M'n toenmalige beste vriendin leerde via oudere vrienden veel elektronische muziek kennen en wij dan met haar oortjes achteraan in de bus luisteren naar muziek waar nog geen enkel klasgenootje van had gehoord. 
Later op m'n zeventiende, Daft Punk was al een tijdje doorgebroken in ons land, bracht ik veel weekends door bij een vriendin thuis, Kir drinken, Leonardo DiCaprio films terugspoelen en dansen op Daft Punk. Oh, die 90's.  

Tijdens m'n studentenjaren verloor ik hen ietwat uit het oog. Tot ik in m'n thesisjaar Discovery mocht lenen van een toenmalige werkgever. Sindsdien was het 'on'. Absolutely ON. 

Om hun geweldige muziek te vieren een top 10 van m'n favoriete Daft Punk nummers. 

1. Beyond - Random Access Memories
 

 
2. I Feel It Coming - with The Weeknd - Starboy


 
3. Around The World/Harder Better Faster Stronger (live) - Alive 2007  




4. Digital Love - Discovery 



5. Mothership Reconnection - Scott Grooves (Daft Punk remix) - Musique Vol 1 1993 - 2005



 

Geen opmerkingen: