van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zondag 25 maart 2018

Een rondje mezelf voorstellen

Jaren geleden las ik een ‘ik stel mezelf voor’-rondje op iemands blog en dacht: oh, da’s énig. Nu ben ik er zelf eindelijk klaar voor.

Voornaam: Katie

Familienaam: Morosky (hèhè)

Leeftijd: 38 jaar (dùrf daar iets van te zeggen)

Verjaardag: 26 december (tegen àlle verwachtingen in ben ik daar blij mee. Weet je hoe bijzonder het wel is om een kerstkind te zijn? Nobody gives a crap om 2 oktober)

Sterrenbeeld: Steenbok (samen met Jezus en Elvis Presley. Om helemaal precies te zijn heb ik Schorpioen op de ascendant en de Maan in Ram. Uranus ook op de ascendant. Ja, ik weet dat soort dingen)

Bloedgroep: A+ ( in Japan vinden ze dit soort dingen superbelangrijk. Nou ja, eigenlijk vinden ze overal dit soort dingen superbelangrijk)

Woonplaats: Brussel (na Rwanda, Wilrijk, Antwerpen, Gent en nog es Antwerpen. Ik ben een Brusselaar met een onmiskenbare heel herkenbare niet te versmaden Antwerpse tongval)

Diploma: Licentiaat/Master in de Germaanse Taal-en Letterkunde (in die tijden waarin men nog sprak over filologen en kandidaturen en dies meer, vorig millenium, was ik een student aan de Universiteit Gent)

Beroep: leerkracht (al zo’n 14 jaar speel ik de baas in een klas)

Lengte: klein opdondertje

Gewicht: onvervalste Afrikaanse zandloper

Allergisch voor: graspollen, hondenepitheel en huisstofmijt (aangezien graspollen hun feestjes houden in het voorjaar en huisstofmijt in het najaar is het hier dus elke dag een feestje)

Lievelingskleur: zwart (omdat zwart van alle kleuren de meeste klasse uitstraalt. Ik voel me daarbij aangesproken)

Lievelingsdier: luipaard (en enkel en alleen om naar te kijken welteverstaan. Ik ben goed gek. Niet idioot gek. M’n scoutstotem is trouwens Gracieuze Lynx. Een prachtige totem voor iemand die van luipaarden houdt. Lynx vertel ik graag, Gracieus wekt enigszins enige schaamte op als je geen pompeuze persoonlijkheid hebt)

Lievelingsgerecht: hazenrugfilet (als ik nu zo makkelijk was geweest met spaghetti ofzo kon ik daar niet aleen het hele jaar door van genieten, was ik daarbovenop ook nog es goedkoper af. Maar nee, hé, het moet voor mij weer hazenrug zijn, hé)

Lievelingsdrank: rode wijn (Er kan weinig op tegen een goed glas Bourgogne. Of het moeten twee goede glazen Bourgogne zijn)

Favoriete sport: boogschieten, watersporten (en dat zijn dan meteen bij deze de enige sporten die ik graag doe en niet met tegenzin. Om alle misverstanden te vermijden: ik ben niet verder geraakt dan m’n eerste graden te behalen in zeilen, windsurfen en kajak. Wat niet meer betekent dat je je kan behelpen op een rustig meertje met wat wind. Op een rustige zee kon ik ooit wel windsurfen. Inmidddels zoveel jaar geleden dat dit behoort tot een ‘ooit was ik cool’ verleden )




Favoriete steden: Tokyo, Parijs (Tokyo nog meer dan Parijs. Tokyo nog meer dan alles)

Favoriete landen: Japan, Italië (Italië buiten Milaan welteverstaan. Wat een k*tmentaliteit)

Favoriete film: 2001 A Space Odyssey - Stanley Kubrick (en dat schrijf ik niet op om indruk te maken ofzo al ben ik me er nu ten volle van bewust dat dit een terechte zeer grote indruk achterlaat)

Favoriet boek: On The Road - Jack Kerouack (zie mij es cool wezen met m’n voorliefde voor het standaardwerk van de übercoole beatniks)

Favoriete artiesten: Parliament, Funkadelic, Prince (Ain’t no party like a funky party)

Favoriete acteur/actrice: Marlon Brando (Marlon Brando was knap, als een Grieks standbeeld zo knap. En daarnaast kon hij òòk nog es acteren. Wauw)

Favoriete kunstenaar: Picasso, Andy Warhol (in die volgorde. Al dweep ik meer met Andy Warhol omdat ik alles van en rond zijn persoon zo verschrikkelijk fascinerend vind. Ik heb niet 1 maar 2, 3 boeken van hem en zou ook graag z’n dagboeken hebben. Ik dweep dus met Andy Warhol. Maar ja, ik dweep ook met de kleur zwart)

Favoriete automerken: Mini Cooper en Austin Martin (the name is Bond. Jami Bond)

Zwakte voor: manga/animé, mayonaise, Franse kazen, ei, Martin Margiela, cult films, Appleproducten, honden en ben een hardcore Friends fan. Like the real raw deal Ross, Chandler, Monica, Phoebe, Joey and Rachel fan. Ik zou een Friends Trivial Pursuit kunnen maken. In drie level versies.

Hobbies: me met een computer/gadget bezighouden (alles wat maar ruikt naar verse technologie. Snif snif), dansen (geheel vrij dansen zonder aangeleerde danspasjes), cultuur (ik sniffel ook met plezier aan alles wat naar cultuur ruikt) lezen en schrijven (waarom zou ik anders ondertussen al zo’n tien jaar lang van die lange vervelende teksten op een blog schrijven?)

Recentste geheim: ik onderhoud een microblog met een vriend op tumblr. In ‘ons’ domein zijn we daar een hit met 1000 volgers (da’s zo’n geheim dat je graag vertelt. Da’s zo’n geheim dat je met plezier van de daken wilt roepen. Vandaar dit geheim hier)

IQ: na een intakegesprek bij Exentra bleek ik hoogbegaafd te zijn (en nee, ik ben verre van het wonderkind dat zichzelf al in de luiers heeft leren lezen)

Briggs Myers type: INTP (Intellectual Non stop Thinking Personality. Ahum. In werkelijkheid: Introvert iNtuitive Thinking Perceiving. Makkelijker uitgedrukt: de verstrooide professor. En ik ga het verder hierbij laten want ik moet alweer mijn teletijdsmachine repareren)



Geen opmerkingen: