van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


woensdag 13 mei 2009

wijsheid uit het potje


Je anders voor doen dan wie je werkelijk bent loont niet, op lange termijn toch niet. Het is beter om even de korte pijn van de afwijzing te slikken en door te gaan, als jezelf (wat natuurlijk niet impliceert dat je niet aan jezelf mag werken). Het is namelijk helemaal niets als mensen gaan houden van de persoon die je niet bent. In zekere zin zal iedereen zich wel verstoppen, daar 's ook niets mis mee, het is pas erg als je leven een grote leugen wordt. Kan je daar dan werkelijk trots over zijn? Wow, wat heb ik goed gelogen, iedereen alles wijsgemaakt. Lijkt me vrij dubieus als je daar trots over bent. 

Het moet gewoon heerlijk zijn om volstrekt egoloos te zijn zodat je eindelijk aandacht kan schenken aan de echte  belangrijke zaken. Het beste dat ik vandaag ('t is wel nog vroeg) mocht lezen (komt niet uit een potje): "Wees nederig zoals een boom wiens takken omlaag hangen door de zware vruchtenlast. Het is juist de dorre boom die hoog uitsteekt in lege grootspraak.". Ja, ja. Heb ik gelezen en vond ik fantastisch. Ik hoop, u ook. En anders begrijpt u er niets van (plagerig toontje). 

Geen opmerkingen: