van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


woensdag 3 november 2021

gek doen op een filmforum


Erg leuk om m’n oude schrijfsels op een filmforum weer te zien. 15 jaar geleden had ik dit geschreven, in geen 15
jaar weer gezien!

De achtergrond: ik ergerde me aan vele commentaren over Brokeback Mountain. Wel moet je het in de tijdsgeest plaatsen: twee jaar na Friends waarin de fatshaming, het gaybashen en de pijnlijke etnische denigrerende ‘humor’ met veel gejuich werden onthaald, de billenkletsers van toen.  
Ik ergerde me aan vele commentaren en schreef een ironisch bericht. 




Dat het ironisch was bedoeld had blijkbaar niet iedereen begrepen. Ondanks het overdreven gehalte, ondanks het feit dat iemand meteen reageerde: ‘Volgens mij ben jij een vrouw???’ 



Daarna kreeg ik nog reacties. 


Eerlijk, ik dacht toen dat het bericht er zo over ging dat het onmogelijk serieus bedoeld kon zijn. 



Heerlijk! 









Geen opmerkingen: