van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zaterdag 20 november 2021

een vluchthaven

 Het alledaagse slechte nieuws negeer ik vaak op m’n blog: ik hou van aparte werelden te creëren, veilige havens te bouwen waarin ik mijn ideeën laat binnensijpelen. Een eigen wereld bouwen. 

Het dagelijks nieuws komt hier des huizes sowieso ‘binnen’: naast het feit dat ik zo idioot ben om ongeveer vijf keer per dag een online krant te checken, nieuwsverslaafd heet dat, ben ik geabonneerd op verschillende nieuwsbrieven, updates van online kranten, websites. Bloemlezing: het gaat van het Nieuwsblad naar de NAACP, een nieuwsbrief van Derrick Johnson, look him up, naar Quora (de vraag-en-antwoordsite die Yahoo Answers any minute kan verslaan) tot Knack tot een LGBTQ-nieuwsbrief en zoveel meer. Zelfs het Belang van Limburg. Als Antwerpenaar kan je je dan nieuwsverslaafd noemen. En we gaan extreem verder: een nieuwsbrief van de Bay Area (rond San Fransisco). Er zijn geen woorden voor hoe ik mezelf kan noemen. Katie! 
Sommige items volg ik op de voet op elke site die ik maar kan vinden. Doch, jammer genoeg, ontgaat er me ook veel. 

Op m’n blog ga ik dit soort zaken meestal uit de weg: mijn blog is mijn veilige haven waarin ik bijvoorbeeld niet ga schrijven over die Amerikaanse tiener die gisteren over de hele lijn werd vrijgesproken in een Black Lives Matter moordzaak. 
Ik heb er mijn mening over die ik kan delen onder vrienden, met enige voorzichtigheid op facebook maar dit soort ongein hoeft niet op m’n blog, als ik daar geen zin in heb. 

Sunshine and Lollilops.  












Geen opmerkingen: