van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


maandag 5 december 2011

eindejaars

Zodra de Sint is gearriveerd zijn ze er weer: de feestdagen. Sommigen haten ze want je moet vrolijk zijn omdat het moet. Ik behoor zeker niet tot hen want ik ben dan jarig en bij ons betekenen feestdagen: veel jarigen en veel feesten. Ja, ik ben een van die 'snel' vergeten jarige december Steenbokken. En de januari Steenbokken van de eerste of de tweede kunnen ook meepraten. Als men me naar m'n verjaardag vraagt, zeg ik bijna altijd: "Een dag na kerst." En zij: "26 december?" "Ahmja." Ik vind dat makkelijker. Als ik in dàt soort bui ben, zeg ik wel es: "Ik ben geboren op tweede kerst in het jaar van het kind". 1979 was het jaar van het kind. Maar meestal laat ik dit achterwege. Gewoon: "Tweede kerst".
Ergens vind ik het wel leuk om op die dag jarig te zijn: mijn datum vergeet je niet snel en ik ben een kerstkind: tweede kerstdag blijft een kerstkind: ik beschouw iedereen die geboren is op 24 december (kerstavond, ja!), 25 december (kerstdag) en 26 december (tweede kerst) als kerstkinderen. En kerstmis is m'n allerliefste feest maar toch. Heel veel mensen vergeten je dan een birthday te wensen omdat het zo'n dag is.

Feestdagen mensen united: je mag erbij als je op vijf december bent geboren tot en met een dag na driekoningen of verloren maandag. En de 'harde kern zijn zij van 23 december tot en met 2 januari'. Ik hoor bij de harde kern. Als kind vond ik het heerlijk om dan jarig te zijn, als volwassene is m'n mening bijgedraaid. Ik hou aan m'n datum, hij is uniek, maar dat gaat ten koste van andere dingen. Een random datum zou soms leuker zijn maar ik ben wie ik ben en dat is een tweede kerstdagkind.





Geen opmerkingen: