van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


donderdag 3 november 2011

boekenbeurs drie keer

Ik ben de voorbije dagen best wel veel op de boekenbeurs geweest. Op de (voor)opening en vandaag twee keer, en da's best wel veel. Maar 't was telkens weer bijzonder:

Op de vooropening mocht ik een reportage maken en vandaag waren er de gesigneerde boeken:
Eerst Joke van Leeuwen, altijd eerst Joke van Leeuwen. We liepen van zaal naar zaal, keken rond en ik zag haar. Iedereen die deze blog leest, weet dat ik graag schrijf en dat komt door haar: door Joke van Leeuwen. Ik las haar als kindje en wist: ik wil schrijven. Dus voor mij is zo zo bijzonder. Ik zag d'r en moést een gesigneerd boek hebben van d'r. Ze stelde me een jeugdboek voor want ik vertelde haar over m'n jeugdliefde voor haar boeken, maar voelde me net iets te volwassen en nam haar Antwerpse stadsgedichten mee. Zij is Antwerpse stadsdichter geweest en je wil niet weten hoe bijzonder ik dat vond toen ze Antwerpse stadsdichter werd. Joke van Leeuwen. Zij schrijft en tekent haar boeken in een unieke stijl. Tip voor iedereen die haar nog nooit heeft gelezen.
Daarnaast nog hét perfecte cadeau gevonden voor iemand anders die dat cadeau gaat geven. Gesigneerd en al. Oh ja, en voor het BV-gehalte: leuk gesprek gehad met Joke van Leeuwen, David Davidse, Paul Goris en Pieter Aspe. En een korte babbel met Leonard Nolens.
Boekenbeurs is zo leuk om hotdogs of andere crazy food te eten en daarnaast nog je boek te laten signeren. Astemblief: want 't is in 't Stad.



Geen opmerkingen: