van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


woensdag 16 november 2011

kleine damesmeisjes

Dit wordt het ultieme lengtetopic. Laten we het daarop houden.
Okay, ik ben klein: zo'n anderhalve meter groot, ja. Ik ga niet liegen over m'n lengte en misschien is de lengte die ik vernoem niet eens accuraat aangezien ik die maat heb van m'n tienerjaren. Ik hou het gewoon op anderhalf, like we care. De meesten geloven het niet eens maar dat heeft meer met perceptie te maken, denk ik, dan m'n feitelijke lengte, en daarbij: ik heb gewoon geen lang gestalte. Vertically challenged, haha. Do we need an eufemisme? They call us petite. Reet Petite.


Vroeger, in die tienerjaren werd ik er wel es mee uitgelachen: "Hoe groot ben je ook alweer, Stefanie? Hoe groot?" Maar meer dan een flauw lachje konden ze niet krijgen want 't trok me ook niet aan. Om helemaal écht eerlijk te zijn was ik liever 1m60 tot 1m63 geweest, maar echt niet groter: klein is schattig.
Ik wou nooit groot zijn: in m'n kleuter- en eerste studiejaren was ik sowieso een van de kleintjes of de kleinste maar daarna ging ik een jaar terug, deed een vroege groeispurt en werd een van de grotere. Vond ik echt niet leuk, een van die grotere te zijn want die kleintjes waren zo schattig. En ik voelde me zo groot en lomp tegenover die schattige kleine meisjes. Dat heeft effe een paar jaar geduurd tot ik weer zooo klein werd. En ik zit daar echt niet mee. Groot zijn is leuk, omdat je dan modellenwerk aankan, maar verder? Like we care.
Het grappige of nét het irritante is dat andere mensen menen me op m'n lengte te kunnen pakken: zo helemaal uit het niks kreeg ik in de premetro te horen: "Short. Stumpy legs." Whatta!? Ik kende die meiden helemaal niet en ze waren zo dom, echt zo dom want ondertussen heb ik mezelf gemeten en gewogen en gemeten (euhm, sorry, de voorbije jaren heb ik me niet echt gewogen) en dus gemeten dat ik in verhouding zeker geen 'stumpy legs' heb. Ik ben een 'Kylie Minogue-kind': ieniemieklein met verhoudingsgewijs langere benen dan de middelmaat. Hoezo stumpy legs? Trutten! Wat dan weer inhoudt dat je bovenlijfje zo kort is. It is.


Ik heb lang gedacht dat ik een peerfiguur had tot ik een vriendin peerfiguur naast me zag. Ik ben een kort bovenlijfje zandloper met een dikke kont. Cel-lu-li-tis. Like I care. Wat overigens niet betekent dat ik zo zeker ben: maak geen grapjes over m'n neus want ik sla er echt op.
Al bij al: je lengte mag geen insult zijn dat gevoelig aankomt. Tenzij je de driemeter man bent ofzo. Of Duimeluitje.

Elaine Paige is ook een kleintje.




3 opmerkingen:

LUC zei

De vrouw van Ollie is ook niet het medel om over te stoefen , mar de inhoud is prachtig en da's in het leven het belangrijkste. Bij ons zeggen ze ; Wat bent ge met een schone doos als er niks inzit ? En als trutten over je uiterlijk of huidskleur lullen is het omdat er in hun hoofd niks zit ! Niks van aantrekken Stephanie!

LUC zei

Sorry , volgens de taalfouten te zien ben ik nog niet heel wakker :-)

katie morosky zei

Inderdaad, da's ook de beste remedie: je er geen ballen van aantrekken. En tja, schrijffouten: ik ben ook niet altijd in de 'schrijf foutloos' mood. En dat merk je dan achteraf! :-D