van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zondag 20 november 2011

mijn setlist voor Prince

Voor mij mag Prince spelen wat hij wil, als hij maar spéélt. Maar als ik dan toch de setlist zou mogen samenstellen graag met nummers die misschien niet allemaal tot mijn lievelingsnummers behoren maar waarvan ik vermoed dat ze live stuk voor stuk wérken, voorzichtig uitgedrukt. Hopelijk overtreft het dan nog de Sign 'O' The Times tour.



Hier:

It's Gonna Be a Beautiful Night: met Cat & Sheila E. Vanzelfsprekend. Dit komt uit de geniale Sign 'O' The Times Tour. Naar 't schijnt de beste tour. Ik was toen te jong.


Controversy/Housequake: knaller. Ik heb driemaal iedereen uit z'n dak zien gaan op dit: people call me rude, I wish we all were nude. I wish there was no black and white, I wish there were no rules. Clap your hands, stamp your feet.

Uptown: was heel lang, was echt zo lang mijn lievelingsnummer van zijne Purperheid. Dit live te zien moet echt 'bangelijk' zijn. En al ben ik aan het twijfelen of ik het niet op z'n One Night Alone tour heb gezien. I dunno. Intussen al zo effe geleden.

All the Critics Love You in (stad naar keuze): hij heeft dit nummer tot twee keer toe in z'n aftershow of préshow gespeeld. Waar ik dus niet bij was! 1999 is m'n favoriete Princealbum en dit nummer definieert mede die plaat.

Erotic City: geweldige B-side! 't Zou wel leuk zijn als George Clinton dan mee kwam zingen want hij heeft dat nummer ook opgenomen. Prince en George Clinton samen, wowowow wowowow wowowowowow!

I Feel for You: gewoon een enorm zwak voor dit nummer.

Something in The Water (Does not Compute): kippenvelmoment tijdens dit nummer in Gent. Onze mond viel open enzo. Daarna werd er meermaals gezegd dat dìt het hoogtepunt was. Lijkt me leuk om het nog es te horen.

The Question of U: onderschat nummer van Graffiti Bridge. Live is dit ook weergaloos.

Adore: net als I Feel for You ook een enorm zwak voor dit nummer. Ik vind die tekst zo mooi.Untill the end of time, I'll be there for you. You are my heart and mind, I truly adore you. If God one day struck me blind, your beauty I'll still see. Love's too weak to define, just what you mean to me.

Computer Blue: die gitaarsolo! En die intro met Wendy & Lisa. Ja, die moeten ook mee op het podium. Wendy? Yes, Lisa. Is the water warm enough? Yes, Lisa. Shall we begin? Yes, Lisa.

Diamond and Pearls: ik vind Diamonds & Pearls gewoon een prachtig nummer. En waarschijnlijk had ik 'Free' er ook bij geschreven als ik dat al niet had gehoord in het Sportpaleis.

I Love You, But I Don't Trust You Anymore: kippenvelliedje. Als hij dat live zingt op Jazz Montreux. Daar word je gewoon stil van.


Gotta Broken Heart Again: eveneens een zwak voor dit nummer.

Private Joy: Private Joy is al jaren en al jaren een van m'n lievelingsnummers van Prince. Als ik alleen al die intro hoor krijg ik het warm. I love you, Prince!

Sexy Dancer: geweldige danssong die iedereen aan het dansen krijgt.

Under the Cherry Moon: prachtig nummer van die prachtige cd. Parade. Onderschat in de USA maar niet in Europa.

Anna Stesia: Anna Stesia come to me, talk to me, ravish me. Liberate my mind. Tell me what you think of me, praise me, craze me, out this space and time. Hoe kan je gewoonweg niét van dit nummer houden? Tekst en muziek: geniaal. Zoals wel vaker bij Prince gebeurt.


Purple Rain: omdat het altijd een van de hoogtepunten is op z'n concerten. Natuurlijk moet je dan zeggen: "Ik vind het niet z'n beste song." maar op concerten weet hij dit nummer tot ongekende hoogtes te brengen.

Baby, I'm a Star: nummer waarbij je echt uit je dak kan gaan.

A Love Bizarre: en ik eis een duet met Sheila E. . Prince en Sheila E. zingen tesamen en het publiek danst er dan omheen.

De LoveSexy tour moet trouwens ook onvoorstelbaar zijn geweest. En alweer te jong. Ach, Prince is anyway Prince.



Geen opmerkingen: