van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zondag 30 oktober 2011

de boys de boys de boys

Laten we gewoon effe ongezellig doen. En puberaal: ik maak er dit jaar een gewoonte van om elke jongen waar ik vroeger helemaal verzot op was en die ik inmiddels kan opsporen, omdat hij tegenwoordig in de showbizz zit, op te sporen. Tja, elke is veel maar 't zijn er inmiddels al twee. Mijn 'crushes' zijn ondertussen geworden: dj/muzikant/producer, (studeerde psychologie dus ik vermoed) psycholoog, architect, fotograaf/leraar, muzikant/iemand die arrangementen maakt (vind echt geen beroepsnaam), Burgerlijk Ingenieur/muzikant (Burgerlijk Ingenieur is een titel vandaar de hoofdletters), leraar, something in New Mexico dat ik niet weet en barman. Dat zijn de jongens waar ik zware liefdesgevoelens voor had, en wanhopig (lees: heel erg wanhopig) op verliefd was en dat noem ik dus: crushes. Iemand waar je mee gaat is geen crush maar een 'pawtnew'.


En er zitten blijkbaar nogal wat muzikanten tussen. Wat? Ja! 'k heb me naar Belgische normen aldoor in een grootstad vertoefd en daar zitten de muzikanten. Maar best raar dat er geen enkele acteur tussen zit. Al heb ik me wel, toen hij nog niet zo bekend was, me op 'onze' Matthias geworpen (niet echt want hij was het vriendje van een vriendin van me, dus nee niet echt, 'k wou hem gewoon beter leren kennen omdat hij het vriendje was. Daarna hoor je dat iedereen verliefd op hem is) en ik vond het ook wel prettig om vorige week een avond met 'den' Axel te spreken. Omdat, alweer, iedereen totaal verliefd op hem is enzo. Heb ik bij zijn optreden op ZuiderZinnen ervaren en hoe! En Matthias, is ook zo'n bijzonder verhaal:
Een vriendin van me studeerde in Gent waar ik toen ook zat, dezelfde faculteit enzo, we hebben het best wel jaren volgehouden én afgestudeerd, dat dan ook weer wel. Anyways, die vriendin had de Matthias als haar vriend maar we waren eerder in haar geïnteresseerd. Zij is leuk en heeft een Antwerpse grote mond en is zo knap. Na U-Turn te zien zei ik tegen m'n vrindje: "Ik vind haar mooier dan Jennifer Lopez." en m'n vrindje die een zwak had voor haar made me say it to her. Wich is unforgiven. Weer in Antwerpen zat ik heel vaak in den Hopper en leerde er Sigrid Vinks kennen, de eega van Jan Decorte. We hadden de Germaanse gemeen dus ja, we hadden iets te vertellen tegen elkaar. Op een van die middagen wandelde Matthias Schoenaerts binnen en I was like: 'Jij bent het vriendje van een vriendin van me!', we hadden een leuk 'babbeltje' en sindsdien kon ik hem spreken of gewoon goeiedag knikken. Maar dan werd hij heel beroemd en dierf ik niks meer te zeggen.


Terug naar die avond.
Gisteren zag ik de muzikant/arrangist. Ik ga z'n naam hier niet neerschrijven want ik heb dat ooit gedaan en dat was een heel slecht idee omdat we veel gemeenschappelijke vrienden hebben. Nooit over aangesproken maar toch, laten we dat maar niet doen. Wel gisteren trad hij op met z'n band in Antwerpen en ik wou er persé heen. Ik had hem al een jaar of zeven niet meer 'live' gezien. Of zelfs langer. We zijn studiegenoten. Wel, die avond dus ging ik naar binnen voor een drankje: cava, ik keek naar hem, hij keek naar mij en ik zei niks. Gewoon een van de bezoekers zijn. Later op de avond stelde een goeie vriend van hem, ook een studiegenoot van mij en hem, me voor. Die studiegenoot woont ondertussen in Antwerpen en is ook zo ontzettend leuk, ook in de betekenis die de leuke Antwerpse/Gentse/Amsterdamse meid bedoelt: 'Rrawr'. Zij is ook studiegenoot. Ja, like everybody did the Germaanse in Gent.
Die 'Ja, hallo. Euhm, ja, hallo!' studiegenoot kende ik al in Gent en later ook in Antwerpen, 't Stad, en zo dusdanig dat hij m'n naam weet. Niet onbelangrijk in dit verhaal. Ik ging alweer voor een drankje, de cava vloeide die avond, passeerde hen en hoorde 'Da's Stefanie van de Germaanse.' Ow yeah, ow yeah, baby'. Dàt was het ijs dat gebroken moest worden, we hadden een vrij bizar gesprek en dat lag vooral aan mij. Zenuwen, ik kon ze niet onder controle houden. Maar hij was best aardig, hoor. Later op de avond ging ik net iets te vroeg door en vond het zo leuk hen, ja hèn, te mogen zoenen. Op de wang. Ik heb nog wel een paar jongens te goed die ik mag zoenen op de wang.

Twee keer raaien wie het is (eerste hit op YouTube en zo goed om niet te posten).



Geen opmerkingen: