van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zondag 9 oktober 2011

Beyoncé danst Rosas

B is onlangs beschuldigd van plagiaat: ze zou Rosas Danst Rosas en Achterland zonder toestemming hebben gekopieerd in haar nieuwste clip en nee hoor, het is niet zo'n belachelijk gevalletje als Madonna's zogenaamde Frozen plagiaat, this is the real deal. Normaal zou ik over zoiets niet bloggen maar in dit geval gaat het wel over iets bijzonder: bijna drie jaar geleden postte ik een bewerkte video met als titel Me Together with Beyoncé en een paar dagen later een bewerkte video The Look of Dance waarin beelden zitten waarmee Beyoncé de clip eindigt! Aanvankelijk dacht ik, fijn B gebruikt een choreografie die ik ook heb gebruikt, later gaat je mayonaise werken en denk je: hoe zou een Amerikaanse popster die niet bepaald bekend staat om haar kennis van moderne dans op een Belgische moderne choreografie uit de 80's zijn gebotst? I don't know, ik vind het raar. En een mens mag zich allerlei fantasietjes en veronderstellingen in z'n hoofd halen. B is op mijn blog geweest: haha. En misschien dat Katja Schuurman hier ook es is geweest en Johnny Depp en Lenny Kravitz en Alain Delon. Alain Delon. Ik weet niet of ik mezelf zou googlen als ik bekend zou zijn, vast wel want ik doe het nu al.
Linkje naar The Look of Dance waarin ik Rosas Danst Rosas, Fase en de Steve Reich Evening heb verwerkt.
En dit blogje moet een van de meest surrealistische zijn die ik ooit heb geschreven want Beyoncé heeft naar alle waarschijnlijkheid die choreografie gewoon opgepikt naar aanleiding van een Amerikaanse award die Anne Teresa De Keersmaeker dit jaar ter beurt viel. Zij is trouwens een van mijn favoriete choreografen, ons Anne.



Geen opmerkingen: