van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


woensdag 15 december 2010

New York en onuitgegeven Prince luisteren

Naar aanleiding van het nieuws dat de Black Eyed Peas George Clintons (Funkadelic in dit geval) (Not Just) Knee Deep zouden hebben geplagieerd en het dus echt wel bij mij hebben verknald (bij George doe je zoiets niet, gewoon niet) ben ik wat gaan lezen over 'beroemde' plagiaatzaken. En deze viel me op:
Timbaland zou voor Nelly Furtado's Do It een Finse track hebben geplagieerd. Hij wou het niet echt toegeven, gedroeg zich als een eikel: "I'm the king!" en dat ze hem niks zouden kunnen maken omdat hij aldus de king is. Iedereen was onder de indruk. Not. Dat hij zich als een rotzak gedroeg interesseert me niet eens, ik was gewoon geschrokken omdat ik het nummer op m'n eigenste blog in mijn persoonlijke top 100 van de noughties had geplaatst. Een plagiaatnummer. En ik wist het niet eens.
Dit is het origineel. Azidjazzed Evening van Janne Suni. Fijn nummer en heeft de eerste prijs gewonnen in een wedstrijd voor muzikanten die uitsluitend met computermuziek werken. Timabaland had het nummer gedownload. Ah ja.


En dan nu alweer over naar Prince: dit is een van Prince's eerste songs. Onuitgegeven en van 1976. Doesn't sound bad to my ears.


En dit is ook zo onuitgegeven gebleven. Weet je, Prince, wat heb je nog? Honderd schijfjes vol? Zet zelf es wat op YouTube.



Geen opmerkingen: