van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


maandag 9 november 2009

ocd

Hier schrijf ik maar weer na een lange tijd niets te hebben gemeld: computerperikelen en andere veranderingen. Nee, geen baby, nog niet.

Iedereen heeft iets en ik ook. Wat de meesten uit m'n omgeving wel weten is dat ik last heb van allergieën (waar is mijn hond?) maar iets wat ik heel goed weet te verbergen is dat ik last heb van een obsessief compulsief iets. Dwangneuroses, dwanghandelingen. 50 keer nachecken of je de deur wel hebt gesloten, dingen écht tellen, m'n boeken, cd's, dvd's en kleren op een kleerhanger staan op een bepaalde manier geordend en het is een (ingebeelde) ramp als er ook maar iets verkeerd staat. En de rituelen en de handen die net iets te veel gewassen worden. Maar de waarlijke ziektedrempel van een uur per dag ermee bezig zijn is (nog) niet bereikt, dus bij mij is het vooral een vermoeiende bezigheid, bijgeloof, en ook stom omdat je weet dat het stom is, en toch kan ik het niet laten. Gewoon het huis verlaten zonder die deur na te checken, of de lichten, enzo voor twee weken op vakantie gaan. Da's lef.

Geen opmerkingen: