van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zondag 18 februari 2024

FIlm in de kijker: Grave of the Fireflies

‘The greatest movie you never want to see again’



And yet, Toch heb ik hem een tweede keer gezien. Om deze blog te schrijven. Ik wou een blogbericht over Graves of the Fireflies schrijven maar ik kan het niet, die film kruipt zo onder je huid. 

Wat ik wel kan schrijven: ik ben tégen oorlog. Ik HAAT het. Ik ben in mijn FUNDAMENTELE HAAT tegen oorlog gevormd door Graves of the Fireflies, Berfoot Gen (een manga over de nasleep van de atoombom op Hiroshima) en mijn bezoek aan de Memorial in Hiroshima. 

Ik zou zo graag over Grave of the Fireflies schrijven maar ik kan het niet. Misschien is dat een krachtig symbool.




Geen opmerkingen: