van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


maandag 16 maart 2015

En nog es over astrologie: sterke tekens en geen sterke tekens in de zodiak




Shannen Doherty Aries Sun, Scorpio Moon


Ik vind het leuk om over astrologische zaken na te denken. Ook al weet ik wat u weet: klopt dit wel allemaal? Maar tja, het blijft wel een dingetje wat ik meedraag van m'n jongere jaren. Toen was ik er fanatiek mee bezig. Nu wellicht niet meer, maar toch, ik denk er graag over na. Bij wijze van denkoefening ofzo.



Angelina Jolie Aries Moon generally Aries person

 Wat me opvalt, wat me écht opvalt is dat ik doorgaans met de zogenaamde sterkere tekens van de dierenriem omga. Zij die een sterker teken als zonneteken hebben of er keihard door beïnvloed zijn (door de Ascendant in de eerste plaats, of hun Maanteken. 'k Heb sommige maantekens berekend van personen die er nog steeds geen clue van hebben dat ik dat ooit heb gedaan. En they wouldn't care less)



Madonna: Sun in Leo

De klassieke sterke tekens zijn: Ram, Schorpioen en Steenbok. Het is een gevecht onder hen drie wie het sterkste is, jawel. Maar niet echt heus.
Bij uitbreiding kom je veelal tegen dat Leeuw ook tot de sterke tekens wordt gerekend. De Leeuw vraagt zich waarschijnlijk af waarom hij niet àltijd bij de sterkste der tekens wordt gerekend. Doorgaans wel maar dus niet altijd.    
Bij verdere uitbreiding zie je Stier soms ook opduiken. Dus krijg je er vijf: Ram, Stier, Leeuw, Schorpioen en Steenbok. Dit zijn doorgaans de sterke dierenriemtekens.  
Een keer, een of twee keer las ik ook dat Waterman evenzodusals tot de sterke tekens behoort. Hebben we er zes:
Ram, Stier, Leeuw, Schorpioen, Steenbok en Waterman. The warriors van de dierenriem.


Björk: Totally Scorpion person (Sun, Moon, Ascendant)

Wat maakt een teken sterk voor een astroloog? Formeel: in elk geval geen dubbel teken: Tweelingen, Weegschaal en Vissen vallen dus af. Ook geen Beweeglijk teken (Tweelingen, Maagd, Boogschutter en Vissen): Maagd en Boogschutter dus ook niet. En waarom Kreeft dan af zou vallen, I don't know.
 
 
Debby Harry: Scorpio Ascendant
 
Ik schreef formeel omdat ik denk dat je het heus niet zo letterlijk hoeft te interpreteren, naar mijn gevoel gaat het eerder over een manier van communiceren, over sociaal gedrag. Ik denk heus niet dat de zogenaamde sterke tekens écht sterker zijn. Al is Thomas Jefferson, de grootste president van de USA, wel een Waterman. Dat valt niet te ontkennen.

 
Diana Ross: Aries Sun, Scorpio Ascendant, Moon Taurus

Hoe ik het sterk vs niet-sterk interpreteer: ik geloof dus dat het eerder gaat om communicatie en sociaal gedrag. Naar hoe ik het observeer gedragen de zogenaamde sterkere tekens zich minder groepsgericht: ze zullen niet zo snel dingen doen die ze niet willen of ergens heen gaan waar ze eigenlijk niet willen zijn. En indien ze dat wel doen, met tegenzin, kan je het ongenoegen zo van hun gezicht lezen. Ze doen niet gezellig omwille van het groepsgevoel. Klaar.
En daarmee ben ik ook bijna klaar: enkel Vanessa nog.



Vanessa Paradis, Capricorn Sun, Scorpio Ascendant

En nog een beetje Vanessa:




Geen opmerkingen: