van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


vrijdag 25 december 2009

is it me or electrabel?

Electrabel *** me off. It is the right time to use bad language.
Twee maanden geleden werden de meterstanden persoonlijk op de Electrabelstand afgegeven ivm een verhuis, m'n slotfactuur zou volgen. Die kwam er en, hipperdepip, ik kreeg geld terug! Wat ook niet onwaarschijnlijk was aangezien ik voor een kleine oppervlakte vrij veel betaalde. Van de gelegenheid maakte ik gebruik om over te stappen naar groene energie, Lampiris.
De datum waarop het Electrabelgeld zou teruggestort worden was na enige tijd later ruim verstreken dus ik weer bellen. "Ja, u hebt nog een openstaand saldo. " "Huh?" "Ja, en daarom kunnen wij het geld niet storten want u moet toestemming geven of u wenst of dat geld al dan niet van dat bedrag wordt afgehouden.". Ik wist niks van een openstaand saldo, nooit een brief van gekregen laat staan iets over een toestemming te hebben vernomen, alles was zogenaamd in orde en dan brengen ze dat als excuus aan om m'n geld niet te storten. Op dat moment kon het me weinig schelen, ik wou m'n geld en ging akkoord met de afhouding, een week later stond het geld op m'n rekening. Alles leek geregeld met Electrabel, ik rustig naar Lampiris.
Gisteren, merry Christmas, kreeg ik (na twee maanden!) een annulering van het slotfactuur in de brievenbus en ik zou daarbij nog es 300 euro moeten ophoesten. Voor 4 januari met een aanmaningskost van 12,50 euro erbij. Terwijl ik die brief nòòit eerder had gezien. En wat nog erger is, die rekening klopt niet eens: ik zou zogenaamd vanaf april 2009 maandelijks 70 euro hebben betaald en daar klopt geen bal van, de waarheid is dat ik vanaf 2006 maandelijks minstens 85 euro heb betaald. Het is gewoon grof.
Het is niet de eerste keer dat ik zoiets meemaak: in 2005 kreeg ik opeens een rekening van meer dan 800 euro in de bus. Na wat gebel bleek dat ik zogenaamd gedurende een jaar geen enkele rekening zou hebben betaald, terwijl er wél elke maand 80 euro van m'n rekening naar Electrabel was gegaan. Het had heel wat gecopieer en gebank gekost om te bewijzen dat het wel degelijk betaald was. "Oh, een fout in onze administratie.". Ja, heel erg leuk. Korte tijd daarna - ondertussen was ik behoorlijk geïrriteerd geraakt door de grootste energiereus - kreeg ik weer een factuur in de bus met zogenaamde onbetaalde rekeningen. Erg kalm kon ik er niet meer onder blijven en heb vlakaf gezegd: "Ik weiger dit te betalen, los het zelf op." Nooit meer iets van gehoord en nadien gingen de rekeningen vlot. Tot kerst dus.
Ik vertrouw Electrabel voor geen seconde, en dat zou eigenlijk niemand mogen doen.

Geen opmerkingen: